Ekonomiassistent till Moment
Moment Projektkonsult AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Moment" (publicerad 2016-10-05) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Moment Projektkonsult AB i Stockholm,
Linköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Moment söker ekonomiassistent
Anställningsform: deltid, ökande till heltid efter något halvår.
Om Moment
Moment är Sveriges ledande konsultföretag inom projektledning. Vi är i stark tillväxt och lanserar under året flera nya tjänster och behöver både förstärka vår ekonomiavdelning och ge administrativt stöd till hela ledningsgruppen.
Vi är ett modernt företag som präglas av våra värderingar mod, inspiration, balans och skicklighet. Organisationen Great Place to Work utsåg oss 2014 till Sveriges femte bästa arbetsplats i vår kategori och vi tror oss kunna erbjuda en mycket stimulerande tjänst med stora möjligheter till personlig utveckling.
Moment startade 2001, har 26 anställda och omsatte 44 MSEK år 2014. Vi har varit lönsamma varje år sedan starten.
Publiceringsdatum2015-07-07Om tjänstenTjänsten består av två delar: ekonomiassistent samt assistent till ledningsgruppen.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att assistera ekonomichefen med bland annat fakturering och löner, bokföring, månadsrapportering samt en övergripande administration av hela kontoret.
I rollen som assistent till ledningsgruppen kommer du hjälpa till att arrangera företagskonferenser, genomföra kundevents och även enklare uppgifter som administrativt stöd i offertarbete och dokumentframtagning.
Inledningsvis är detta en halvtidstjänst (50 %). Moment är dock under stark tillväxt och vi tror att tjänsten kommer att ligga på närmare 75-100 % efter ett par månader. Tillträde så snart som möjligt.
KvalifikationerFör tjänsten krävs lägst en ettårig ekonomisk utbildning samt två års erfarenhet av bokföring och hantering av löner och skatter. Du ska också ha stor vana av att arbeta med Microsofts Officepaket och framför allt MS Excel.
Vidare ska du ha arbetat i ekonomisystemen SPCS Administration och SPCS Lön.
Notera att vi fäster stor vikt vid dessa krav och enbart kommer att gå vidare med ansökningar som uppfyller dem, och du noterar i din ansökan i vårt rekryteringsverktyg i vilken grad du uppfyller dem.
Dina personliga egenskaperDu är strukturerad, har en hög energinivå, och tycker om att ge förstklassig service både till våra kunder och övriga Momentare. Du trivs extra bra på arbetsplatser i förändring och utveckling och ser fram emot själv vara med och forma din roll. Du behärskar svenska i både tal och skrift.
Moment erbjuder
Moment kan till rätt kandidat erbjuda en mycket flexibel tjänst med stora möjligheter att påverka arbetet och stora möjligheter till personlig utveckling.
Vi sitter i trivsamma lokaler centralt i Stockholm. Vi har bra personalförmåner och åker två gånger per år på intressanta konferenser runtom i Europa där man lär känna alla Momentare och är med och påverkar företagets inriktning och framtida satsningar.
Ansök nu
Låter det intressant? Skicka in CV och ett personligt brev och kom ihåg att svara på kvalifikationsfrågorna. Vi vill att du ansöker absolut senast 21 augusti, men ju förr desto bättre. Vi har möjlighet att genomföra intervjuer även under sommaren och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.
Mer information
För mer information om tjänsten, besök oss på
www.moment.se eller kontakta vår ekonomichef Johanna Tinnis på 0709-32 84 26 alternativt på
johanna.tinnis@moment.se .
Varaktighet, arbetstid
Deltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMoment Projektkonsult AB
AdressMoment Projektkonsult AB
Gamla Brogatan 9, 4tr
11120 Stockholm
KontorsadressGamla Brogatan 9, 4tr
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2347333
Observera att sista ansökningsdag har passerat.