Ekonomiassistent till Möbelföretag

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Vill du arbeta med ett kortare konsultuppdrag hos en av världens starkaste möbelaktörer? Har du läst redovisning och söker ditt första eller andra jobb inom ekonomiyrket? Sök tjänsten redan idag med start 1/10!

Publiceringsdatum
2018-08-29

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta ute hos vår kund i Väla, Helsingborg. Vår kund är en kändis i möbelbranschen och behöver stöttning i ekonomiteamet under perioden oktober till slutet på december 2018. Som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett större ekonomiteam och rapportera till Finance Controller, arbetet består av att daglig stöttning med inriktning redovisning och övrigt administrativa uppgifter som kan förekomma. Du kommer att arbeta vid företagets lokaler i Helsingborg och arbetstiderna är vardagar 08.00-17.00 (med viss möjlighet till flex). Till arbetet tar du dig enklast med bil.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Supportera ekonomiteamet med arbetsuppgifter som berör redovisning
• Följa upp rapportering
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter hos ekonomiteamet

Om dig
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller har läst ett ekonomprogram på en yrkeshögskola eller universitet. Dina personliga egenskaper är viktiga för att lyckas i denna tjänst då företaget befinner sig i en period med högt tryck på ekonomiavdelningen. Därför söker vi efter sig som har rätt inställning, problemlösningsförmåga och vill utvecklas inom ekonomiyrket. Då företaget är internationellt ser vi även att du kan tala och skriva flytande på både engelska.

Viktigt för tjänsten är:
• Utbildning i ekonomi
• Dina personliga egenskaper
• Kan kommunicera obehindrat på engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 3 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start 1/10. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sara Höglund via 073-6847323

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Finance, Redovisning, Administration, Helsingborg, Väla, Möbelföretag, Utveckling, Affärssystem, Karriär

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-14
Ange följande referens när du ansöker: ref-27335
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Höglund

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Jobbnummer
4318075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: