Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Lerums kommun, Ekonomienheten - / Ekonomiassistentjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Ekonomienheten - i Lerum

Lerums kommun med ca 40 000 invånare ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum med goda pendlingsmöjligheter.

Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2 800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se

Ekonomienheten består av tre olika funktioner vilka ansvarar för kommunens upphandling, ekonomiadministration och systemförvaltning av tre kommunövergripande IT-system (Agresso, Hypergene och Proceedo). Idag består enheten av 13 medarbetare.




Publiceringsdatum
2017-02-24

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer mestadels bestå av att hantera leverantörsreskontran. Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att innefatta:

• registrera nya leverantörer och användare
• manuell distribution av leverantörsfakturor
• hantera betalningspåminnelser, krav och räntor
• kontakt med leverantörer och intern personal
• registrera manuella utbetalningar

Du kommer att få ansvara för att skapa struktur och arbetsrutiner kring ditt arbete. Du kommer att ha många kontakter internt och externt.
Liksom inom alla stödfunktioner förväntas du bidra när akuta situationer uppkommer även om det innebär att du engageras i arbetsuppgifter som normalt inte ingår i din anställning.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens och som har erfarenhet av att jobba i en administrativ roll. Du bör vara en van användare av Officepaketet och behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av och förståelse för ekonomiprocessen samt har kunskap i något ekonomisystem.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är noggrann, ansvarstagande samt flexibel i din yrkesroll. Du trivs i en social miljö då vi sitter i ett öppet kontorslandskap.

Eftersom arbetet innebär många kontaktytor förutsätter det att du har ett intresse för människor, en positiv och tillgänglig attityd samt god samarbetsförmåga. Du har ett prestigelöst sätt gentemot andra och värderar service och teamarbete högt.



ÖVRIGT

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: A657702
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peyman Emami 0302-521032

Företag
Lerums kommun, Ekonomienheten -

Adress
Lerums kommun, Ekonomienheten -
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
3340045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Ekonomienheten -

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Ekonomienheten -: