Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2014-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till leverantörsreskontra" (publicerad 2017-03-10) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

SW söker för kunds räkning en Ekonomiassistent till leverantörsreskontra på ett väletablerat bolag med kontor på Kungsholmen i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6månader med god chans till överrekrytering.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du ingå i en redovisningsgrupp på fyra personer där du och en kollega är ansvariga för leverantörsreskontra. Förutom sedvanliga arbetsuppgifter som förekommer på leverantörsreskontra är du ansvarig för utreda vilda fakturor som saknar inköpsorderreferens. Du sitter i öppet kontorslandskap tillsammans med övriga medarbetare på ekonomi.

Som Ekonomiassistent på leverantörsreskontra kommer du att:

•        Inscanning, ankomstregistrering samt kontering av fakturor

•        Matcha fakturor mot inköpsorder

•        Utreda fakturor utan inköpsorderreferens

•        Vara i övrigt behjälplig i den löpande redovisningen

Det här är tjänsten för dig som har arbetat som Ekonomiassistent på leverantörsreskontra och vill fortsätta bidra i rollen på ett etablerat och inkluderande företag med stora fakturaflöden.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har studentexamen från gymnasiet. Vi söker dig som har arbetat minst ett år på leverantörsreskontra med liknande arbetsuppgifter. Du är systemvan och det är meriterande om du har arbetat i SAP eftersom vår kund använder det systemet. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du en teamplayer som har lätt för att komma in i en arbetsgrupp och samarbeta med kollegor. Du fungerar samtidigt utmärkt i självständigt arbete och tar ansvar för dina sysslor och processer. Vidare är du positiv, prestigelös och hjälper till där det behövs.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW . Uppdragstiden är 6 månader med start omgående. För rätt person innebär mycket goda chanser till anställning hos kund efter uppdragets slut. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Publiceringsdatum
2014-11-21

Arbetstider och omfattning
Kontorstider Kontorstider

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal +46 84075568

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20 Box 7420

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2077038

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: