Ekonomiassistent till långt uppdrag

Adecco, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Affärsområdet Adecco Finance & Legal bemannar tjänster inom finans, juridik och ekonomi; inom samtliga branscher.
Ekonomiassistent till långt uppdrag sökes av Adecco Finance & Legal

Publiceringsdatum
2010-06-22

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt med intern projektredovisning.
Kundrelaterade uppgifter innebär bl.a. fakturering mot kund, kreditkortsdebitering, tilläggsdebitering och administration av andra kundinbetalningar. Du kommer att handha bevakning och påminnelser av kundfakturor. I tjänsten ingår viss kundkontakt och andra sedvanliga arbetsuppgifter inom kundreskontra.
De interna uppgifterna innebär uppdateringar av omsättnings- och intäkter i ekonomisystemet, kontroll och uppföljning av interna transaktioner, arbete med momsåtervinning samt andra företagsspecifika uppgifter.
På leverantörs sidan förväntas du kontrollera och kontera fakturor, påminna leverantörer om fakturor och aktivt söka underlag samt göra leverantörsbetalningar. Du kommer ha mycket kontakt med ekonomiavdelningen i Indien såväl som externa kunder.

Erfarenheter
Vi ser att du har en ekonomisk utbildning och att du tidigare har arbetat inom ekonomi, med kund- och/eller leverantörsreskontra. Då du kommer att arbeta mot Indien så krävs att du talar och skriver engelska flytande. Mycket av arbetet sker i Excel och det krävs mycket goda kunskaper i detta system, även stor vana av andra system och datorbaserat arbete är ett krav då du förväntas producera stora mängder information snabbt.

Dina personliga egenskaper
Då tjänsten innebär mycket kontaktytor, såväl internt som externt, behöver du vara mycket kommunikativ och ha en stark känsla för samarbete! Din team känsla kommer att värderas högt hos kunden. Du giller tempo och att ha många varierade uppgifter på ditt bord.
Som konsult är det viktigt att du är serviceminded, flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya situationer. Efter uppdragets slut finns möjlighet till nya spännande uthyrningsuppdrag som konsult genom Adecco!
Vi erbjuder
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Ansök
Uppdraget ska tillsättas vecka 33. Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Har du frågor om tjänsten kontakta KC Anki Arnquist på tel 08-598 986 10
Har du frågor om rekryteringsarbetet kan du kontakta RA Elinor Eliasson på 08-598 983 04 eller elinor.eliasson@adecco.se
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
682764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: