Ekonomiassistent till kund i Karlstad!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Är du en flexibel person med erfarenhet av ekonomi? Då kan detta vara en tjänst för dig. Just nu söker vi en positiv och självständig ekonomiassistent på 50% (på sikt heltid) till vår kund i Karlstad!

Hur ser din arbetsdag ut som ekonomiassistent?
Vår kund finns i ett av Karlstads industriområden och verkar inom elbranschen. I dagsläget arbetar 2 personer inom ekonomi/reception/administration och den som ansvarar för ekonomin ska gå i pension till sommaren och behöver ersättas. Ditt ansvarsområde kommer att vara bl.a. löpande bokföring, underlag för månadsbokslut, löner, betalning av fakturor samt kund- och leverantörsfakturor. Affärssystemet heter Entré och är branschspecifikt. Du kommer att arbeta 50 % till att börja med för att på sikt kliva upp i heltid när din kollega på avdelningen går i pension. Det kan dock röra sig om halvtidstjänst i närmare 2 år. Det kommer även innebära utökade arbetsuppgifter. Arbetstiderna är 7-16, dina specifika arbetstider kommer du och kunden överens om.

Vem trivs här?
Är du en prestigelös person som har bred erfarenhet inom ekonomi kommer du att trivas i rollen. Dina tidigare erfarenheter som ekonomiassistent, eller liknande roll, gör att du snabbt kommer in i arbetet och kan jobba självständigt. Det är viktigt att du behärskar löpande bokföring och har varit med att ta fram underlag för månadsbokslut tidigare. Som person trivs du med varierande arbetsuppgifter och är positivt inställd till att lära dig nya saker. Du kommer att uppskattas för din förmåga att ta tag i saker, vara noggrann samt att du är en positiv och social person som har lätt för att kommunicera. Personen beräknas påbörja sin upplärning hos vår kund i maj.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund. Om allt fungerar bra kommer du efter inledande provanställning på 6 mån få en anställning direkt hos kunden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du skicka in din ansökan med CV som visar vad du gjort tidigare och Personligt brev som förklarar varför du söker tjänsten och varför du är rätt person. Rekryteringsarbetet startar omgående så skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2015-03-10

Arbetstider och omfattning
Deltid Dagtid 50%, mån-fre/ Tills vidare

Ersättning
enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-09
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elizabeth Eriksson (rekryteringsansvarig)54 - 771 85 49

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD

Kontorsadress
Östra Torgatan 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2198933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: