Ekonomiassistent till Kramer
sharper / Ekonomiassistentjobb / Kungsbacka
2018-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Kramer" (publicerad 2019-02-01) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos sharper i Kungsbacka,
Göteborg,
Borås,
Uddevalla,
Jönköping eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-12-19Om företagetI över 35 år har Kramer utvecklat kreativa lösningar inom ljud- och bilddistribution för analoga och digitala signaler. Kramer är branschledande inom produktkvalitet, tillförlitlighet och kundtillfredsställelse.Du kan hitta Kramer i en mängd olika applikationer - från enklare lösningar till komplexa integrerade system - rent kommersiella till privatbostäder. Företaget är globalt och finns i 60 länder.
Till deras kontor i Kungsbacka söker i nu en ekonomiassistent på heltid.
ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent på Kramer kommer du att vara en del av en positiv företagskultur som präglas av laganda och engagemang där alla kollegor stöttar varandra.Tjänsten innebär ett övergripande och eget ansvar för de målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller för ekonomiavdelningen enligt affärsplan, policy och andra styrdokument.Du rapporterar till Ekonomiansvarig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra.
• Fakturahantering och löneadministration.
• Säkerställa att moms och skatter redovisas och betalas inom anvisad tid.
• Intrastatrapportering.
• Bankbetalningar.
• Månads- och årsbokslut.
• Vara behjälplig i budgetarbete tillsammans med Ekonomiansvarig.
• Hålla dokumentation och bolagets system uppdaterade.
• Hålla en relationsbaserad kontakt med både partners, kunder och vår säljorganisation.
ProfilVi söker efter dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Kanske har du precis tagit examen och arbetat extra med liknande arbetsuppgifter under studierna och är redo för nästa steg. Alternativt arbetat några år inom ekonomi och vill byta miljö. Du har erfarenhet från arbete med redovisning och budgetrapportering.
Som person tror vi att du trivs i en roll där du får ta egna initiativ och strukturera ditt arbete framåt. Vidare är du analytisk, positiv och tar ansvar för dina arbetsuppgifter genom hela processen. Driven, noggrann och effektiv är ytterligare egenskaper som efterfrågas.Vi hoppas att du har lätt för att lära dig nya system och är kunnig i Excel.
Krav för tjänsten är flytande svenska och engelska,både i tal och skrift.
De erbjuder:
Kramer erbjuder en trivsam och flexibel arbetsplats med högt i tak i ett världsomspännande företag där alla strävar mot samma mål och vision, samt ansvarstagande i det de gör. De erbjuder dig en utmanande tjänst med stor möjlighet till utveckling i ett härligt team.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Ida-Maria Rundénpå telefonnummer +46 (0) 73 031 95 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om ossSharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.
Följ oss gärna på LinkedIn (
https://www.linkedin.com/company/sharper/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIDA-MARIA RUNDÈN
ida-maria.runden@sharper.se +46 (0) 73 031 95 90
FöretagSharper
AdressSharper
Lindhagensgatan 74
11218 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 74, Stockholm
Jobbnummer 4518774
Observera att sista ansökningsdag har passerat.