Ekonomiassistent till Kemetyl
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-08-28Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kemetyl.
Om företagetKemetyl Gruppen erbjuder en bred produktportfölj av konsumentprodukter inom bilvård, hem och trädgård. Utöver detta har Kemetyl en betydande produktion av teknisk sprit. Med produkter såsom T-Blå®, T-Gul®, T-Röd®, T-Grön® och Plastic Padding är Kemetyl ett varumärke som är välkänt bland flera generationer. Kemetyls T-produkter står för kvalitet, säkerhet och expertis och är Nordens starkaste varumärke för bla rödsprit, tändvätskor, och spolarvätskor.
Koncernen omsätter totalt ca SEK 1,1 miljarder med försäljning inte bara över hela Europa utan även i Afrika och Asien. Totalt har Kemetyl ca 180 medarbetare i 9 länder, två egna produktionsanläggningar, en tankterminal och flera lagerlokaler.
Kemetyl är en av de absolut största aktörerna inom produktion, marknadsföring och försäljning av kemtekniska produkter i Europa. Företagets fysiska närvaro på flertalet marknader möjliggör en lokal närvaro hos kunderna och goda insikter i de olika marknadernas förutsättningar vilket säkrar en god servicenivå med hög leveranssäkerhet.
Här välkomnas du till en jordnära och familjärorganisation som erbjuder dig möjligheten att få vara med och påverka!
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent hos Kemetyl kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara hantering av företagets kundreskontra. Vidare stöttar du även ekonomifunktionen inom leverantörsreskontra samt vid månadsbokslut. Du assistera i förberedelserna inför månadsbokslutet genom att bokföra transaktioner och säkerställa korrekt dokumentation. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö och samarbeta nära med andra avdelningar.
Vidare kommer du att vara delaktig i utveckling och bidra till kontinuerlig processförbättring inom ekonomiavdelningen. Du erbjuds möjligheten att driva och delta i utvecklingsprojekt kopplat till effektivering, automatisering och digitalisering av de olika momenten. Du uppmuntras även till att ta initiativ till egna utvecklingsprojekt.
Du blir en del av Kemetyls ekonomifunktion om 4 personer. Du välkomnas in i ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i nära samarbete och supporterar varandra i det dagliga arbetet.
Du arbetar bland annat med:
• Generera och skicka kreditfakturor till kunder i enlighet med avtalade villkor och underlag från kundtjänst.
• Registrera inkommande betalningar och matcha dem korrekt till relevanta fakturor.
• Hantera påminnelser och inkassoaktiviteter när det krävs.
• Kommunicera effektivt med kunder och leverantörer gällande fakturafrågor, påminnelser och betalningsstatus.
• Övrig ad hoc administration, så som hantering av reseräkningar och företagets bilar
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• God datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort är meriterande
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Du är en positiv och öppen person som har lätt att hantera människor, och har vid behov inga problem med att utmana dina kollegor och föra dialog präglad av transparens. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Du motiveras av att ta initiativ, och kommer gärna med förslag på förbättringar och effektiviseringar i arbetet. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse.
Plats: Stockholm, Jordbro. Möjlighet till hemarbete ca 2 dagar i veckan.
Lön: Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8062563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.