Ekonomiassistent till internationellt bolag i Hammarby Sjöstad
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av fakturering? Vill du utvecklas och bygga på med nya erfarenheter från ett välkänt tekniskt tjänsteföretag?
Publiceringsdatum2017-09-04Om tjänstenSW söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent. Dina uppgifter kommer främst att bestå av
• Fakturering till kunder
• Delaktighet vid månads- och kvartalsbokslut.
• Autogirohantering
• Bokföringsordrar
• SOX-kontroller
• Reseräkningskontroller
• Konkursbevakningar
• Enklare avstämningar
• Andra vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning
I rollen fordras att du är flexibel och även kan backa upp kollegor i uppgifter som rör leverantörsreskontra.
Du kommer att arbeta i en snabbrörlig miljö på ett amerikanskt börsnoterat bolag, där tempot är högt och den ena dagen inte är den andra lik. Vi sitter i inbjudande lokaler i Hammarby Sjöstad.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har något års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, samt har god förståelse för det ekonomiska flödet. Du har en avslutad gymnasieexamen, gärna inom ekonomiområdet. Du är en van Excel-användare, och det är meriterande om du även behärskar Visma. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Vidare ser vi gärna att du är en öppen, positiv och ödmjuk person som är stresstålig och lyhörd för feedback. Du är trygg i dina arbetsuppgifter och erfarenheter, och kan arbeta med en hög grad av självständighet.
Du trivs bra med ett högt arbetstempo och ad hoc-uppgifter, och har förmågan att se när du behöver hugga i lite extra. Eftersom du kommer att arbeta i ett amerikanskt börsnoterat bolag är det A och O att du kan möta deadlines vad gäller rapportering och bokslut.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med preliminär start 2017-11-15 och som pågår till 2019-01-31. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort.
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.
SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på
www.sw.se (
http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (
http://www.facebook.com/StudentWorkers)!Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel Mob: 076-647 16 45
FöretagSW
AdressSW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 3677670
Observera att sista ansökningsdag har passerat.