Ekonomiassistent till internationellt bolag i Hammarby Sjöstad

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av fakturering? Vill du utvecklas och bygga på med nya erfarenheter från ett välkänt tekniskt tjänsteföretag?

Publiceringsdatum
2017-09-04

Om tjänsten
SW söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent. Dina uppgifter kommer främst att bestå av

• Fakturering till kunder
• Delaktighet vid månads- och kvartalsbokslut.
• Autogirohantering
• Bokföringsordrar
• SOX-kontroller
• Reseräkningskontroller
• Konkursbevakningar
• Enklare avstämningar
• Andra vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

I rollen fordras att du är flexibel och även kan backa upp kollegor i uppgifter som rör leverantörsreskontra.

Du kommer att arbeta i en snabbrörlig miljö på ett amerikanskt börsnoterat bolag, där tempot är högt och den ena dagen inte är den andra lik. Vi sitter i inbjudande lokaler i Hammarby Sjöstad.

Lämplig bakgrund

Vi tror att du som söker har något års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, samt har god förståelse för det ekonomiska flödet. Du har en avslutad gymnasieexamen, gärna inom ekonomiområdet. Du är en van Excel-användare, och det är meriterande om du även behärskar Visma. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Vidare ser vi gärna att du är en öppen, positiv och ödmjuk person som är stresstålig och lyhörd för feedback. Du är trygg i dina arbetsuppgifter och erfarenheter, och kan arbeta med en hög grad av självständighet.

Du trivs bra med ett högt arbetstempo och ad hoc-uppgifter, och har förmågan att se när du behöver hugga i lite extra. Eftersom du kommer att arbeta i ett amerikanskt börsnoterat bolag är det A och O att du kan möta deadlines vad gäller rapportering och bokslut.

Viktig information

Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med preliminär start 2017-11-15 och som pågår till 2019-01-31. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SW

Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort.

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Kendel Mob: 076-647 16 45

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3677670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: