Ekonomiassistent till Hedin Parts and Logistics AB!

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Flen, Norrköping eller i hela Sverige

Har du ett brinnande intresse för ekonomi och trivs av att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att skapa goda resultat? Vi söker dig som är redo att ta dig an en spännande och utmanande roll som ekonomiassistent. Ansök redan idag, då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Hedin Parts and Logistics huvudkontor finns i Nyköping tillsammans med logistik- och distributionscenter. Bolaget har även kontor i Mölndal och Trollhättan samt verksamhet med egna försäljningskontor via helägda dotterbolag i USA, Storbritannien, Tyskland och Schweiz. I denna roll kommer du få vara en del av ett bolag som växer och anammar moderna arbetssätt och metoder. Bland annat pågår nu en stor satsning kring bytet till ett ERP system som kommer skapa nya möjligheter för koncernen att driva deras affär. Som ekonomiassistent kommer du tillhöra deras redovisningsteam som idag består av 5 personer.

Du erbjuds
• En plats i ett familjärt och ledande bolag
• Möjlighet att skapa ett stort kontaktnät

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2023-06-27

Dina arbetsuppgifter
• Leverantörreskontra - bearbeta och förbereda inkommande fakturor
• Kundreskontra - stämma av inkommande betalningar mot utstående fordringar
• Vidare blir du, via din kunskap om processerna, delaktig i förbättring av processerna

VI SÖKER DIG SOM
Är positiv och ordningsam. Du trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att skapa goda resultat. Du är prestigelös och hjälpsam vilket skapar ett gott förtroende i organisationen och du tar dig an utmaningar och uppgifter på ett strukturerat och engagerat sätt.

För att lyckas i rollen tror vi att du har:
• Har en slutförd gymnasieexamen
• Har arbetslivserfarenhet inom administration eller ekonomi
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då det krävs i daglig dialog med bland annat kunder och kollegor

Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av affärssystemet SAP

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Samarbetsinriktad
• Strukturerad
• Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hedin Parts and Logistics - Reservdelsleverantör och logistikpartner (hedinpartslogistics.com)

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15095445".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7916186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: