Ekonomiassistent till företag i Uppsala
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Har du ett brinnande intresse för ekonomi och erfarenhet från leverantörsreskontra och kundreskontra? Kika hit!
Publiceringsdatum2019-03-21Om tjänstenSom ekonomiassistent kommer du att jobba på en ekonomiavdelning med arbetsuppgifter främst inom leverantörsreskontra och kundreskontra. Övriga arbetsuppgifter är bland annat att arbeta med anläggningsregister och för rätt person finns möjlighet att till viss del jobba med löpande bokföring. Detta är ett heltidsuppdrag på lång sikt, för rätt person finns stora möjligheter till anställning hos kund.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Löpande bokföring
Om dig
Vi söker dig med ekonomisk utbildning på gymnasie-/högskolenivå och några års erfarenhet som t.ex. ekonomiassistent. Du har god kunskap inom kund- och leverantörsreskontra samt erfarenhet av att arbeta med redovisning. Tjänsten passar dig som trivs med frihet under ansvar, där tydliga ramar är satta men du ges möjlighet att lägga upp och planera arbetet självständigt. Eftersom det är korta beslutsvägar kommer du också att ha möjlighet att påverka.
Viktigt för tjänsten är:
• Att du har arbetat med kund- och leverantörsreskontra
• Att du har ekonomisk utbildning på gymnasie-/högskolenivå eller motsvarande praktisk erfarenhet
• Att du har god kommunikationsförmåga på svenska både muntligt och skriftligt
• Att du har systemvana
Som person är du strukturerad och har sinne för ordning och reda. Det är viktigt att du är flexibel och tycker om förändringar. Du kan arbeta självständigt men trivs också att samarbeta med dina kollegor.
Om Adecco
Tjänsten är en del av Adeccos personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Malin Hammarling,
malin.hammarling@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Ekonom, redovisningsekonom, ekonomi, kundreskontra, leverantörsreskontra, Uppsala.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-20
Ange följande referens när du ansöker: ref-29025
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Hammarling
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA
KontorsadressDragarbrunnsgatan 42
Jobbnummer 4681994
Observera att sista ansökningsdag har passerat.