Ekonomiassistent till fondbolag mitt i city

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du arbetat som ekonomiassistent och vill ha nya utmaningar i en bred och utvecklande roll? Vill du jobba i trevliga och ljusa lokaler belägna mitt i Stockholms city? Då ska du läsa vidare!

Perido söker för kunds räkning en ekonomiassistent till fondbolag som arbetar med målet att värdesäkra pensioner i dag och i framtiden. I dagsläget är det ungefär 50 anställda på företaget och är nu ute efter att anställa ytterligare en kompetent ekonomiassistent till styrkan. Tjänsten är placerad mitt i centrala Stockholm.

I denna roll som ekonomiassistent är du en del av fondbolagets ekonomiavdelning. Tillsammans med kompetenta medarbetare hanterar du arbetsuppgifter som förekommer inom avdelningen. Fondbolaget behöver nu förstärkning på den ekonomiska avdelningen som i dagsläget består av tre stycken ekonomer. Dina arbetsuppgifter kommer att vara fakturabetalningar, leverantörsreskontra, momshantering, löneutbetalningar, löpande redovisning, kontrollera tidsrapporter, utrikeshandelsrapportering till SCB, hantera och kontrollera reseräkningar samt avstämningar av kassakonton och balanskonton relaterade till personal och kostnadsreserveringar. Kunden arbetar i ekonomisystemet Agresso och det är därför till stor fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete i systemet. Har du tidigare erfarenhet från finansbranschen är det också ett plus.

Som person är du noggrann och analytisk med ett bra siffersinne. Vidare är du självgående, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Arbetsgruppen är ett glatt gäng som gärna delar med sig av sin ekonomiska kunskap. Är du rätt person för tjänsten? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-04-29

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst två (2) års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av löne- och personaladministration
• Tidigare arbete i systemet Agresso eller liknande system

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag i 2 år med start 2016-06-01, med chans till
förlängning.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13520JS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13520JS

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13520JS
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2817791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: