Ekonomiassistent till fastighetsbolag

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi för kunds räkning en administrativ ekonomiassistent till ett fastighetsbolag som arbetar med att utveckla och förvalta bostäder och samhällsfastigheter. Uppdraget startar omgående och löper fram till hösten med möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2022-05-24

Dina arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer du arbeta brett med både leverantörs och kundreskontra, samt även administrativa uppgifter såsom posthantering och ett ansvar för kontoret. Idag jobbar det 7 glada kollegor på kontoret som värdesätter att ha kul på jobbet och glad och trevlig stämning. Du kommer även att arbeta med:

* Scanning och verifiering av leverantörsfakturor
* Avvikelsehantering av fakturor i systemet
* Utbetalningar
* Fakturering och betalningsuppföljning
* Kvittoredovisning
* Avstämning av bankkonto och reskontror
* Administration och ekonomisk förvaltning bostadsrättsföreningar & hyresfastigheter
* Ta emot inkommande kundärenden via telefon, e-mail, web
* Ärendehantering/felanmälan
* Scanning och arkivering av dokument och avtal
* Assistera och stötta VD och ledning i diverse arbetsuppgifter
* Ansvarig för kontoret, inköp av det som behövs samt ordna med kaffe/luncher till möten, ansvar för att kontoret hålls snyggt samt diverse kontorsrelaterade uppgifter
* Ad hoc

Vem är du?

Vi söker dig som har något/några års erfarenhet från rollen som ekonomiassistent och har en grundtrygghet för reskontror och ekonomiska uppgifter och flöden som sker på en ekonomiavdelning. Du får gärna även jobbat i en administrativ roll där du kanske jobbat som kontorsansvarig eller stöttat och hjälp VD eller ledningen med olika uppgifter. Det ät meriterande om du tidigare jobbat i fastighetsbranschen eller arbetat i Real Fastighetssystem men är inget krav. Som person är du prestigelös, positiv, och har lätt till skratt samt är inte rädd för att hjälpa till där det behövs. Du trivs att arbeta både självständigt och i grupp och tar ansvar att dina uppgifter blir gjorda i tid. Du ser inte utmaningar som något hinder och kommer gärna med förbättringsförslag. Även viktigt att du gillar den sociala kontakten och van att kommunicera med kollegor och samarbetspartners.

Vad vi erbjuder

Du erbjuds ett konsultuppdrag där kunden är en attraktivt fastighetsbolag som eftersträvar att skapa mervärden för de som bor i fastigheten och omgivningen. Tjänsten omfattar heltid med start så snart som möjligt och förväntas löpa i 5-6 månader. Arbetet är förlagt på kundens kontor centralt på Nybrogatan. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om Jurek

Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
6681011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: