Ekonomiassistent till familjärt bolag i Nacka
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till familjärt bolag i Nacka" (publicerad 2018-06-28) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du intresserad av att arbeta inom ekonomi, och vill få in foten på ett relativt nystartat företag där du kan vara med och påverka och utveckla din roll?
Då kan detta vara rollen för dig!
Publiceringsdatum2018-06-27Om tjänstenSJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta med det dagliga löpande arbetet inom främst kundreskontra, samt som kommer att sköta administrativa och kontorsrelaterade göromål. Dina uppgifter innefattar bland annat
• Uppföljning av kundfordringar
• Underlag till bokföring
• Påminnelsehantering
• Delaktighet i fakturering
• Kontorsrelaterade göromål (inköp, planering, svara i telefon och liknande)
• Löpande administration
Du kommer att tillhöra ett team om 6 personer, och tillsammans med ekonomiansvarig kommer du att utgöra företagets ekonomifunktion. Vår kund är ett relativt nystartat företag inom byggbranschen, där stämningen är familjär och du kan vara med och utforma rutiner och processer. Kunden sitter i inbjudande lokaler i Nacka.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker denna tjänst är noggrann och har en grundförståelse för det ekonomiska flödet. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en administrativ miljö. Du kan även komma direkt från studier inom YH, universitet eller högskola - det viktiga är ett positivt driv och en vilja att utvecklas.
Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och ta dig an nya arbetsuppgifter, och därtill har du en god social förmåga eftersom många externa kontakter ingår i tjänsten.
Vi ser fram emot din ansökan!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start i augusti 2018 och som pågår i 6 månader. Därefter kan det för rätt person finnas möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel
gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4223910
Observera att sista ansökningsdag har passerat.