Ekonomiassistent till Elkraft Sverige AB

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Elkraft Sverige AB är en eldistributör som arbetar för att företag ska ha de lägsta möjliga totala elkostnaderna och den enklaste administrationen kring detta. Genom att samla alla kostnadsposter och samtliga el- och nätfakturor kan floden av fakturor reduceras till en enda elfaktura per månad, uppställd så att den klart och begripligt fördelar kostnaderna på varje förbrukningsställe. Elkraft Sverige AB med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping har funnits sedan 1999 och ingår i den norska Elkraft-koncernen som sedan starten 1992 har haft en jämn och stabil tillväxt. Elkraft finns även representerade i Danmark och Finland. Läs gärna mer på www.elkraftsverige.se

serveOffice har fått det ärofyllda uppdraget att rekrytera en ekonomiassistent till Stockholmskontoret vid Telefonplan. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos kund på heltid med start omgående. Provanställning kan komma att tillämpas.


Publiceringsdatum
2017-02-02

Dina arbetsuppgifter
Elkrafts affärsidé går alltså ut på att samla kundernas alla fakturor avseende elnät och elförbrukning och sedan sammanställa allt och endast skicka en faktura till kunden. Din huvuduppgift är att registrera inkommande fakturor, säkerställa att alla fakturor kommit in, se till att de konteras på rätt sätt och sist men inte minst se till att allt kommer med i sammanställningen inför debiteringen.

Fakturorna tas emot via såväl post som e-post och i EDI-format. Det gäller att stämma av så att det rör sig om rätt kundkonto och anläggnings-ID. Det är en stor mängd fakturor som hanteras och ibland, men inte ofta, blir det fel. I rollen ingår därför även lite "detektivarbete" då du får göra efterforskning i systemen för att hitta var i processen det har blivit fel, justera det samt, beroende på felets karaktär ta kontakt med säljare, medarbetare och/eller nätbolag. Du kommer därutöver tilldelas ett eller flera interna "ansvarsblock" där du har ansvaret för till exempel adressändring eller inkommande nätfakturor.

Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är noggrann, social och nyfiken. För att passa i rollen tror vi att du vågar ta egna beslut och förstår helheten. Du ska ha kunskap om och en förståelse för leverantörsreskontra men du behöver inte kunna något om elbranschen. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi erbjuder dig
En roll på en ekonomiavdelning där det går att påverka och genomföra förändringar samt utvecklas. Det är en arbetsplats med många sociala interaktioner och nära till skratt - även om det är mycket att göra ibland. Elkraft Sverige satsar mycket på sin personal, bland annat genom att anordna diverse aktiviteter och konferenser. De arbetar hela tiden för att skapa en härlig arbetsmiljö - fysiskt såväl som psykiskt - genom exempelvis sporadisk rotation på arbetsplatser med mera för att stimulera och skapa energi(!).

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast. Observera att urvalet görs löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Maria Lindberg på 070-483 75 40 eller maria.lindberg@serveoffice.se

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Kontorsadress
Box 617 19126 Sollentuna

Jobbnummer
3296559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: