Ekonomiassistent till dynamiskt fastighetsbolag i centrala Göteborg
Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige För vår kunds räkning, ett välkänt fastighetsbolag med rymliga kontorslokaler i centrala Göteborg, söker vi nu dig som vill arbeta som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Uppdraget är via Wise Professionals/ Eqonomy och är på heltid. Vi ser gärna att du kan starta uppdraget i relativt omgående och uppdragsperioden beräknas till ett år. Du kommer främst att utgå från kontoret i Göteborg.
Ditt uppdrag
I detta uppdrag kommer du att komma till ett spännande bolag med ett genuint intresse för sina medarbetare, där man bryr sig om varandra och där samarbete och sund företagskultur genomsyrar organisationen. Det kommer vara ett händelserikt år då man implementerar ett nytt system och samtidigt behöver upprätthålla den dagliga driften. Med ett tjugotal kollegor på ekonomiavdelningen och ett engagerat team som arbetar tillsammans för att hantera ett imponerande fakturaflöde på 130 000 leverantörsfakturor per år, kommer du ha en stimulerande arbetsplats med mycket möjlighet till utveckling. Gruppen består av prestigelösa personer i alla åldrar och du kommer alltid ha någon som du kan kroka arm med. Du kommer få upplärning av den person som slutar och som du ska ersätta.
Dina arbetsuppgifter i kortform:
Övervaka flödet av fakturor
Kontering av en stor mängd fakturor, ca 2 200 per månad
Rätta till inläsningsfel och andra kompletteringar
Kontakt med leverantörer och myndigheter
Ha koll på momsfrågor
Ha koll på och driva att fakturor på olika avdelningar attesteras i tid
Vara behjälplig vid bokslut
Avstämningar av balanskonton
Diverse ad hoc uppgifter
Vem är du?
För att trivas i rollen bör du vara en person som är trygg i dina arbetsuppgifter och redo att ta dig an utmaningar. Du har minst tre års erfarenhet av att ha arbetat inom leverantörsreskontra och har du dessutom arbetat inom fastighetsbranschen är det ett plus. Du trivs i en roll där du blir en viktig del i att hålla fakturaflödena i gång, och med så god kvalitet som möjligt. Vidare ser vi gärna att du trivs i en föränderlig miljö och där man jobbar i team.
Då du kommer att ha mycket kontakt både internt och externt behöver du kunna göra dig väl förstådd i svenska språket. Det är en stor fördel om du tidigare jobbat i Microsoft Dynamics, men har du annan erfarenhet av större ekonomisystem så är det också ett plus.
När du blir en del av oss på Wise Professionals/Eqonomy
Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på nästa spännande utmaning.
Om du vill veta mer
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Emma Rehn,
emma.rehn@wise.se. För att söka rollen klicka på "sök rollen", samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail.
I konsultvärden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.
Varmt välkommen att söka!
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)
Arbetsplats EQonomy
Jobbnummer 8432673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.