Ekonomiassistent till DHL:s Order to Cash team

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du gymnasial utbildning inom ekonomi och erfarenhet av ekonomirelaterat arbete inom kundreskontra? Är du dessutom noggrann, positiv och ansvarstagande? Då kan vi på Adecco ha uppdraget för dig som ekonomiassistent hos vår kund DHL med placering i Bergshamra!

Publiceringsdatum
2019-01-17

Om tjänsten
DHL söker en ekonomiassistent till deras Order to Cash team som består utav 14 personer. Teamet Order to Cash tillhör Accounting Center vilka bland annat ansvarar för redovisning, koncernrapportering, leverantörsreskontra, kundreskontra, treasury och kredithantering. Du kommer arbeta på DHL:s huvudkontor i Stockholm- Bergshamra. Som Ekonomiassistent i Order to Cash kommer du att assistera och stötta dina kollegor som hanterar kreditansökningar, kundregister, fakturering, inkasso, månadsstängning och övriga uppgifter inom kundreskontran.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Fakturering
• Jobba med förfallna fordringar i kundreskontran
• För rätt person kan det tillkomma andra administrativa uppgifter

Om dig
Vi söker dig som har ekonomisk gymnasiekompetens och 1-3 års arbetslivserfarenhet inom ovannämnda arbetsuppgifter. Du som har god datorvana och goda kunskaper i Excel kommer snabbt komma in i rollen. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Har du erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Oracle ser vi det som meriterande.

Du som är serviceinriktad, flexibel och nyfiken kommer att känna dig som hemma på DHL. Är du dessutom stresstålig, ansvarstagande och lösningsorienterad har du bra förutsättningar för att lyckas i rollen.

Viktigt för tjänsten är:
• Minimum 3 årig ekonomisk gymnasiekompetens
• God datorvana och goda kunskaper i Excel
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Serviceinriktat tillvägagångsätt
• Ansvarstagande och stresstålig

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om uppdragsgivaren
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Om anställningen
Tjänsten som Agent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med kommer du att vara anställd som konsult hos Adecco och uthyrd till DHL. För rätt person finns därefter chans till anställning direkt hos kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Leila Mekidiche via 08 - 598 981 58.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Kundreskontra, fakturering, Adecco, DHL

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-16
Ange följande referens när du ansöker: ref-28650
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leila Mekidiche 08-598 981 58

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4561784

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: