Ekonomiassistent till DHL

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du i början av din karriär med en nyligen avlagd examen inom ekonomi? Söker du ett roligt och varierande arbete med goda utvecklingsmöjligheter där du får växa och ta ansvar? Då ska du söka rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra hos DHL!

Publiceringsdatum
2021-05-14

Om tjänsten
Vi söker nu för vår kunds räkning en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra som vill utvecklas tillsammans med ett härligt team om cirka 4 personer. Troligtvis är du relativt nyutexaminerad från högskola/universitet och har arbetat extra inom ekonomi under studerierna. Alternativt har du ett par års erfarenhet, gärna från större internationella bolag med stora fakturaflöden. Som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med att granska och matcha fakturor, validering av fakturor, momspålägg, inkasso och påminnelser samt assistera och stötta dina kollegor gällande övriga frågor som kan förekomma på en ekonomiavdelning kopplat till leverantörsreskontra.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Fakturahantering
• Inkasso och påminnelser
• Administrativa uppgifter
• Interna och externa kontaktytor
• Övriga vanligt förekommande uppgifter relaterat till leverantörsreskontra

Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid med placering i Solna med start omgående. För rätt person finns stora möjligheter till anställning hos kund.

Om dig

Vi söker dig med ekonomisk examen samt någon form av praktisk erfarenhet av ekonomirelaterat arbete inom leverantörsreskontra. Du har som ambition att utvecklas i din roll och kan påvisa ett inre driv. Vidare sätter du snabbt dig in i nya arbetsuppgifter och du tycker om att arbeta i och stötta gruppen du tillhör. Som person är du glad och positiv, serviceinriktad, noggrann och har ett intresse för att arbeta med ekonomirelaterad administration. Om du har arbetat i systemet Basware tidigare ser vi detta som meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

• Goda datorkunskaper
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Nogrann och flexibel
• Erfarenhet av leverantörsreskontra, gärna från ett större företag

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via anders.linden@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Ekonomiassistent , leverantörsreskontra , Solna , Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-34677".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5723900

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: