Ekonomiassistent till Collection Payments

Intrum Justitia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Stockholm, Upplands-Bro, Uppsala, Gävle, Nacka eller i hela Sverige

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har 3 850 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Nu söker vi en snabb och engagerad ekonomiassistent till Collection Payments!
Avdelningen arbetar främst med administration av inkommande betalningar i våra kunders inkassoärenden och avdelningen är en viktig del av Finance and Business Administration.

Dina dagliga arbetsuppgifter innebär att identifiera, registrera och redovisa betalningar. Du gör även avstämningar mot olika konton samt hanterar in- och utbetalningar. För att den dagliga hanteringen ska fungera smidigt har du också telefonkontakt med våra kunder, banker, myndigheter och kollegor.

Arbetet är självständigt, samtidigt som du ingår i ett väl sammansvetsat och engagerat team som stöttar varandra när det behövs. Som ekonomiassistent får du även möjlighet att delta i vårt kontinuerliga arbete med ständiga förbättringar av befintliga arbetsprocesser och rutiner.

Utbildning/kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och gärna en eftergymnasial yrkesutbildning inom ekonomi. Vi ser också att du har erfarenhet av arbetsuppgifter inom administration och bokföring samt är van att hantera kundkontakter.

Det är meriterande om du har arbetat med inkasso tidigare, och då gärna specifikt redovisning av betalningar inom inkassoprocessen.

Publiceringsdatum
2016-10-12

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och gillar att arbeta mot dagliga deadlines och uppsatta mål. Du har förmåga att arbeta strukturerat och får rutinuppgifter utförda på ett effektivt sätt, samtidigt som du har en förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och prioritera dessa. Vidare har du en positiv grundinställning som gör att du gillar att samarbeta med både kunder och kollegor. Vi värdesätter att du är en driftig person som tar initiativ till att förbättra våra befintliga arbetsrutiner.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Birgitta Franke (Accounting Manager) 08-616 77 29
2) Lena Glaad (Unionen) 08-546 103 18
3) Helge Nyman (Akademikerföreningen) 08-527 275 87

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
Hesselmans torg 14, Sickla
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans torg 14, Sickla

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3100663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: