Ekonomiassistent till bostadsbolag i norrort
SW / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Sigtuna,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Järfälla eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
SW söker för kunds räkning en driven och serviceinriktad Ekonomiassistent till bostadsbolag i Norrort. Kunden sitter i fräscha lokaler med närhet till pendeltågstation. Tjänsten är ett vikariat på 3 månader med start 2015-03-02. Vikariatet kan bli förlängt upp till 3 ytterligare månader. Tjänsten är ett konsultuppdrag med visstidsanställning hos SW.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med sedvanlig löpande bokföring - kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar. Tjänsten innebär en kontaktyta internt mot exempelvis förvaltare, bovärdar och kundtjänst. Du ingår i en arbetsgrupp med 3 Ekonomiassistenter.
Du kommer exempelvis att:
• Löpande bokföring - Kund- och leverantörsreskontra
• Ankomstbokning och kontering av leverantörsfakturor
• Genomföra betalningar
• Kontoavstämningar
• Likviditetsbevakning: prognos och uppföljning
• Hantering av kredit- och tankkort
• Vara behjälplig med i övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
Det här är tjänsten för dig som arbetat med löpande bokföring och vill visa du går för i rollen som Ekonomiassistent på ett etablerat bostadsbolag!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst 2års arbetserfarenhet ifrån rollen som Ekonomiassistent där du arbetat med löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Visma och Invoice Manager eftersom vår kund använder det. Huvudsaken är att du är systemvan samt lättlärd i ekonomi/affärssystem. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann och har en utmärkt förmåga att förstå och övervaka bokförings/redovisningsflöden. Du är driven och serviceminded. Vidare är du givetvis ansvarstagande och fungerar utmärkt i en roll där du har ansvar för dina processer, samtidigt som du är positiv och har lätt för att samarbeta och vara kollegor behjälpliga.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Tjänsten är ett vikariat på 3 månader som kan komma att förlängas med upp till 3 ytterligare månader. Startdatum är 2015-03-02. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Publiceringsdatum2015-02-10Arbetstider och omfattningKontorstider 2015-03-02 - 2015-06-01 (kan ev. blir förlängt upp till 3 ytterligare månader)
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2159483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.