Ekonomiassistent till bolag i resebranschen
Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till bolag i resebranschen" (publicerad 2022-08-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Nu söker SJR en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontran till vår kund i resebranschen. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som löper i minst 1 år.
Om jobbet
I rollen ingår du i en större finance funktion som ansvarar för nordiska koncerngemensamma ekonomifunktioner som kund- och leverantörsreskontra samt för hotellbetalningar och destinationsekonomi.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för leverantörsreskontra för koncernens nordiska bolag. Arbetet innebär att ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i världen. Arbetet innefattar också uppföljning, bokföring, utredningsarbete och bokslut. Därtill kommer exempelvis avstämning av saldon gentemot leverantörer, rapportering av valutabehov och utläggshantering. Arbetet kan även komma att innefatta viss del kundreskontra såsom fakturering, kundutbetalningar, bokföring av inkommande betalningar och påminnelsehantering
Rollen har ett starkt fokus på service och support gentemot kollegor och samarbetspartners, men också på nära samarbete inom det nordiska teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet. Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som emellanåt präglas av snabba förändringar. Du rapporterar till chefen för kund- och leverantörsreskontra.
Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning alternativt att du har fått likvärdig kunskap genom arbete. Jobbet förutsätter erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra samt god förståelse för finansiella system samt för redovisning och ekonomiprocesser. Du ska vara van användare av MS Office med fokus på Excel, men även SharePoint, PowerPoint och Word. Då rollen innebär mycket kontakter är det viktigt att du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift. Kan du även andra skandinaviska språk är det meriterande.
Som person ska du vara en prestigelös, flexibel lagspelare som ser samarbete inom och utanför teamet som en självklar framgångsfaktor. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar och har lätt för att ta dig an nya system och rutiner. Har du lätt för att driva förbättringar tillsammans med andra och gillar du att hitta nya digitala lösningar genom systemutveckling är det ett stort plus.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Publiceringsdatum2022-04-04Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOgunsen AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Helena Öberg
helena.oberg@sjr.se Jobbnummer 6506565
Observera att sista ansökningsdag har passerat.