Ekonomiassistent till Alvesta
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Är du intresserad av att arbeta som ekonomiassistent på ett stort utvecklande företag i Alvesta? Är du noggrann, ansvarsfull och har en positiv inställning? Då har vi tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2019-02-04Om tjänstenSom ekonomiassistent kommer du arbeta på ett spännande företag, ledande i sin bransch som befinner sig i ständig utveckling. Här mår personalen bra och företaget är stolta över sina engagerade medarbetare som anses vara företagets absolut viktigaste resurs.
I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta:
• Kund och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring och avstämningar
• In och utbetalningar
• Skatt och momsdeklaration
Om dig
Det är en förutsättning att du besitter kunskaper inom ekonomi för att lyckas bra i tjänsten, men lika viktigt är din utstrålning mot dina kollegor, kommunikationsförmåga och positiva vilja att ta ansvar på företaget.
Du ska ha arbetat med ekonomi tidigare och besitter god kunskap av in- och utbetalningar samt momsdeklaration. Vi ser gärna att du har relevant utbildning samt några års erfarenhet inom yrket. Ditt intresse för ekonomi och vilja att växa in i din roll på företaget kommer vara nyckeln till framgång. Du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Vi letar efter dig med stor social kompetens som bidrar med engagemang och arbetsglädje till dina kollegor! För att trivas och passa i rollen är dina framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående och lösningsorienterad. Du är nyfiken, samarbetar och hjälper dina kollegor samt ställer upp när det behövs!
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om anställningen
Vår kundhar i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Kunden erbjuder dig en heltidsanställning under kontorstider med övriga förmåner.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer.
* Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Mindy Samwel via mail
mindy.samwel@adecco.se Observera att vi ej tar emot CV via mail.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Ange följande referens när du ansöker: ref-28833
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMindy Samwel
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Klostergatan 2
35230 VÄXJÖ
KontorsadressKlostergatan 2
Jobbnummer 4591586
Observera att sista ansökningsdag har passerat.