Ekonomiassistent till Adecco

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Adecco" (publicerad 2017-11-29) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är ett av Sveriges största bemannings- och rekryteringsföretag och vi har ca 50 kontor spridda över hela Sverige. Vår verksamhet innebär att vi varje dag har flera tusen människor i arbete hos våra kunder. 2012 omsatte vi i Sverige 2,4 miljarder SEK. Koncernen Adecco S.A. är världens största HR-partner med ca 5 500 kontor i ca 60 länder spridda över hela världen. Inom koncernen arbetar 33 000 personer. Det gör oss till en av världens största arbetsgivare med över 3 miljoner människor som jobbar för Adecco under ett år. 

Ditt arbete som ekonomiassistent

Som ekonomiassistent ingår du i kundreskontrateamet som idag består av 6 personer. Du kommer att sitta på vårt huvudkontor i centrala Stockholm i trevliga och fräscha lokaler.

Det dagliga arbetat består av bokning/matchning av inkommande betalningar, fakturering samt registrering av manuella fakturaunderlag, avstämningar och registrering av reseräkningar. Även utredningar samt underhåll av statistik och framtagande av rapporter hör till vår vardag. Utöver det dagliga arbetet kommer du också få ditt speciella ansvarsområde som du ansvarar för. 

Vem trivs här?

Som person är du affärsmannamässig och positiv. Du har sinne för detaljer, är strukturerad och noggrann. Vi ser gärna att du är driftig och tar egna initiativ inom givna ramar. Arbetet innebär perioder av hög arbetsbelastning varför det är viktigt att du snabbt ser vad som behöver göras, att du kan prioritera därefter samtidigt som du har respekt för deadlines.

Vi tror att har ett par års arbetslivserfarenhet från en kundreskontraavdelning där du har hanterat större volymer. Likaså är din engelska god i tal och skrift. Då vi är en servicefunktion mot kunder och ut mot organisationen krävs det att du är social och tycker om att ha mycket kontakt med kunder och kollegor via telefon och e-post. Du har god datavana samt goda kunskaper i Excel. Har du även en eftergymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av Agresso kommer detta göra att du snabbt kommer in i din roll.

Publiceringsdatum
2015-01-20

Så ansöker du
Ansökan sker via mail. Skicka ditt CV tillsammans med personligt brev till: charlotta.adriansson@adecco.se . Observera att ansökan till denna tjänst ej kan göras via adecco.se. Sista ansökningsdag är den 5 februari, tjänsten kan dock komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor är du välkommen att kontakta kundreskontrachef Charlotta Adriansson på telefon 08-598 980 72 alternativt charlotta.adriansson@adecco.se .

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-05
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefin Zetterström Josefin.Zetterstrom@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2134521

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: