Ekonomiassistent sökes till Österåker
Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om uppdraget
Till vår kund, som är en myndighet, söker nu sin nästa kollega i rollen som Ekonomiassistent för att hjälpa till med Ekonomiuppföljning. Uppdraget beräknas starta i mitten på mars och pågå fram till juni med goda chanser till förlängning. Omfattningen är heltid med arbetstid 08:00-16:30. Placeringsort är i Österåker.
Publiceringsdatum2022-03-29ArbetsuppgifterI din roll som Ekonomiassistent kommer du arbeta med leverantörsreskontra och utbetalningar, fakturering, kundreskontra och inbetalningar, daglig bokföring av banktransaktioner, hantering av utlägg och löpande redovisning. Vid månadsbokslut kommer du vara behjälplig med avskrivningar, periodiseringar och avstämningar.
Vidare kommer du även arbeta med deras ekonomisupport som tar emot frågor via telefon och mejl. Ekonomisupporten hjälper kunderna med deras frågor, hanterar offentliga förfrågningar och hjälper kommunens medarbetare med redovisningsfrågor och med användarsupport i Unit4. Gillar du att arbeta brett inom redovisningsområdet så kommer du att trivas i rollen.
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller likvärdigt, gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning.
• Tidigare arbetat som ekonomiassistent.
• Tidigare arbetat med leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturering, löpande redovisning och avstämningar.
• Tidigare erfarenhet från roller som innehållit arbetsuppgifter såsom support, kundservice och liknande.
• Önskvärt är kunskaper i Unit4.
För att trivas i rollen tror vi att du är social och serviceinriktad person som gillar att arbeta med många bollar i luften. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
vikarie@bemanniq.se alternativt 08-122 00 450.
BemannIQ är ett svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader. BemannIQ är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015, Miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004, Arbetsmiljöcertifierade enligt OHSAS 18001:2007 samt certifierade inom Informationssäkerhet ISO/IEC 27001:2015.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Sofia Sundberg
sofia.sundberg@bemannia.se 08-84 53 00 Jobbnummer 6484998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.