Ekonomiassistent sökes till Löfbergs

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Har du ett genuint intresse för redovisningsfrågor? Vill du ha ett utmanande och omväxlande arbete i en intressant bransch som är i ständig förändring? Är du en hjälpsam person som tycker om att ge service? Nu har du chansen!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som ekonomiassistent på Löfbergs arbetar du på huvudkontoret i Karlstad. Ditt arbete innebär ansvar för kontering, attestering, matchning och betalning av leverantörsfakturor. Vidare ansvarar du för periodiseringar, kontoanalyser, avstämningar samt övervaka och se till att rätt moms finns på inkommande fakturor. En viktig del av arbetet är också tillsyn av att avdragsgilla och icke avdragsgilla kostnader konteras på ett korrekt sätt. Du behöver även vara lyhörd för övriga organisationens krav på service av administrativa tjänster. Rapportering sker till ekonomidirektören.

Vem trivs här?
Är du en strukturerad och systematisk person med känsla för detaljer och med egen drivkraft? Har du förmågan att koncentrera dig på uppgifter under en längre tid, är noggrann och har förmåga att knyta samman alla lösa trådar innan uppgiften avslutas? Är du dessutom engagerad, positiv och serviceinriktad och tycker om att bistå organisationen med praktiska lösningar på problem? Då kommer du att trivas här hos oss!
Vi söker dig som är gymnasiekonom eller motsvarande och har flera års dokumenterad erfarenhet från redovisning och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i ett tillverkande företag alternativt inom ett handelsföretag med internationella leverantörer och kan hantera EU-moms. Vi använder affärssystemet Movex och fakturascannings-systemet Medius Flow, erfarenhet av dessa eller liknande system är meriterande, liksom annan kompetens inom redovisning. Då du kommer att ha kontakt med våra utländska dotterbolag är det av stor vikt att din affärsengelska är god i såväl tal som skrift.

Sök redan idag!
Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök snarast då urval sker löpande, dock senast 26 oktober 2014. Glöm inte att bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om varför du söker tjänsten och varför just du är rätt person. Välkommen!

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marianne Pettersson, 054-771 85 44.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport, 08-598 980 10.

Publiceringsdatum
2014-10-09

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-26
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Pettersson 054-771 85 44

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD

Kontorsadress
Östra Torgatan 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2025280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: