Ekonomiassistent sökes till Guideline i Jonsered
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av att jobba som Ekonomiassistent? Är du en strukturerad, ansvarstagande person med god systemvana? Vi på Adecco söker nu en Ekonomiassistent till Guideline i Jonsered, kanske är det jobbet för just dig? Ta en titt på annonsen nedan och ansök redan idag!
Publiceringsdatum2022-09-30Om företagetGuideline är ett skandinaviskt företag som designar och säljer produkter för flugfiske. Deras produktsortiment består av alltifrån flugspön, flugrullar, fluglinor till funktionella kläder - allt för den moderna skandinaviska flugfiskaren. Guideline är stolta över att göra all produktutveckling internt; från idé till prototyp, testning och slutproduktion. De säljer i dagsläget sina produkter till mer än 25 länder. Kontoret är beläget i Jonsered.
Din roll
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta tätt ihop med ekonomiansvarig på Guideline. På kontoret i Jonsered arbetar idag 12 andra medarbetare som alla arbetar i en öppen, välkomnande och lättsam företagskultur.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Helhetsansvar för kundreskontra/leverantörsreskontra
• Hantera in- och utbetalningar
• Månadsavstämningar av balansposter relaterade till ovan
• Ta fram osäkra kundfordringar vid månadsbokslut
• Skicka påminnelser till kund och driva eventuella inkassoärenden
• Räntefakturering
• Arbeta nära kunder / sälj
• Sätta kretidlimit tillsammans med säljare / säljchef
• Assistera vid bokslut
Denna tjänst är på heltid i form av ett konsultuppdrag på initialt sex månader, därefter finns det goda chanser till en förlängning efter uppdragets slut. Vi söker dig som kan påbörja detta uppdrag så snart som möjligt.
Om dig
Vi söker dig som har tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med kundreskontra innan och har god förståelse för det ekonomiska flödet. Det är meriterande om du har jobbat mot factoring tidigare. Vi önskar även att du har en god systemvana samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Som person är du strukturerad, noggrann, ansvarstagande och med en förmåga att självständigt planera och leda ditt arbete. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med kunder behöver du även vara kommunikativ och känna dig bekväm i att prata engelska.
Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Evelina Hjortskog via
evelina.hjortskog@adecco.se. Har du frågor angående registrering var vänlig kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-39356".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Evelina Hjortskog
Evelina.Hjortskog@adecco.se Jobbnummer 7030014
Observera att sista ansökningsdag har passerat.