Ekonomiassistent PS Interim

PS Partner / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent PS Interim" (publicerad 2019-01-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PS Partner i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Rätt person på rätt plats är en självklarhet i alla framgångsrika företag. Att dessutom ha denna person på plats i rätt tid och i rätt situation är något vi sedan starten 2010 hjälpt många kunder med via vårt konsultbolag, PS Interim.

PS Interim erbjuder en snabb och effektiv lösning för att du ska få in kompetent personal när det tex uppstår luckor vid sjukskrivningar, föräldraledighet eller arbetstoppar. Våra konsulter är anställda hos oss, men jobbar på uppdrag hos dig.

Vi är ett auktoriserat bolag inom bemanning och vi har kollektivavtal med Unionen.

PS Interim har idag kontor i Göteborg, Stockholm och Borås och löser därigenom bemannings och konsultbehov över hela landet.

Inom PS Partner familjen finns också PS Recruitment för rekrytering av tjänstemän samt PS Management för rekrytering av ledare och nyckelpersoner.

Vi söker nu en ekonomiassistent som ska ansvara för en av våra kunders norska leverantörsreskontra samt den danska filialens redovisning och rapportering. Företaget är internationellt och du kommer att ingå i ett ekonomiteam och rapportera till nordiska redovisningschefen. Tjänsten är placerad i Göteborg.

Arbetsuppgifter

• Ansvar för den norska leverantörsrekontran
• Skanning, validering leverantörsfakturor
• Bokföring av leverantörsfakturor
• Bokning av MIRO-fakturor
• Inventarier
• Avstämning mot koncernbolag
• Månadsrapportering koncernmellanhavanden och inventarier
• Utskick av omkostnadslistor till kostnadsställeansvariga
• Redovisning och rapportering dansk filial
• Backup för svenska leverantörsreskontran inklusive filial i Finland

Kvalifikationer och egenskaper

• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Ca 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Van användare av MS Office och gärna erfarenhet av större ekonomisystem (meriterande med erfarenhet SAP)
• Uttrycker dig väl i både svenska och engelska

Som person är du en lagspelare som både hjälper andra och tar hjälp när det behövs. Du trivs med att självständigt ansvara för och driva ditt arbete framåt. Vidare har du förmåga att arbeta strukturerat och utföra ditt arbete på ett noggrant sätt.

Tjänsten

Du blir anställd som konsult i PS Partners konsultbolag PS Interim. Anställningen är på heltid och startar i feb 2019. Uppdraget är tillsvidare.

För frågor, kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby på +46 (0)723 30 60 61 alt. lena.wadenby@pspartner.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-12-28

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PS Partner

Adress
PS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG

Kontorsadress
Första Långgatan 18

Jobbnummer
4531844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PS Partner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PS Partner: