Ekonomiassistent med start omgående

Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-04-08

Om tjänsten
Vi hjälper nu vår kund som söker en Ekonomiassistent med start omgående. Kunden är ett internationellt bolag i Mölndal och har engelska som koncernspråk. Uppdraget är en uthyrning och du kommer därför arbeta som konsult. Uppdraget pågår i minst 12 månader med möjlighet till förlängning för rätt person.

I uppdraget ingår att ha kontroll över leverantörsreskontra, stödja Finance Manager och teamet med rapportering och att budgetkontroll upprätthålls. Ha kontroll och stämma av fakturor, interna förfaranden samt revision och skattefrågor.

Genomföra betalningar (automatisk och manuell) till externa leverantörer och personalkostnader. Öppna nya konton för leverantörer i SAP samt set-up för betalningar till bank. Se över europeiska och lokala behov och att systemet används på ett effektivt sätt. Rapportering sker veckovis samt månadsrapportering till Finance Manager. Även telefonsamtal och kundmottagning ingår i tjänsten.

Profil
För att lyckas med uppdraget skall du ha en flexibel inställning och vana från att lösa uppgifter ad hoc. Du skall vara kommunikativ och ha en känsla för detaljer. I uppdraget gäller det att ha stort kundfokus och därför är lagarbete viktigt.

Övriga krav:
• Högskoleexamen i ekonomi samt arbetslivserfarenhet från tidigare
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande roll
• Goda PC-kunskaper - Excel, Word och e-post
• Erfarenhet av SAP är meriterande
• Flytande engelska i tal och skrift

Vi erbjuder

Arena Personal erbjuder en komplett rekryteringstjänst, från behovsanalys till anställning och uppföljning. Vi har lång erfarenhet av rekrytering och väl utvecklade kontaktnät vilket gör att vi kan åta oss rekryteringar av såväl specialister, chefer och medarbetare på alla nivåer.

Arenakoncernen (Arena Personal, Arbetslivsresurs och Impact) är en komplett specialist i personalfrågor för företag och organisationer. Alla våra tre bolag arbetar med att långsiktigt stärka organisationer, grupper och individer.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal samt Impact Sverige.

Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering.

Så ansöker du
Vi träffar kandidater löpande och förmedlar dem vidare till kund. Vi ser därför att du omgående skickar in en komplett ansökan med personligt brev och CV. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Martin Andersson på telefon 031-739 13 50.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3280
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Andersson 031-739 13 50. martin.andersson@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Odinsgatan 13
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 13, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2772713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: