Ekonomiassistent med fokus mot leverantör

Outnorth AB / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Outnorth AB i Växjö, Kalmar, Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Om ossOutnorth är ett snabbväxande och dynamiskt företag på stark frammarsch på den Europeiska online-marknaden. I Skandinavien har vi en ledande position på marknaden och bolaget beräknas omsätta 650 MSEK 2019.En av våra medarbetare är föräldraledig och i samband med detta behöver vi förstärka teamet. Du blir en viktig nyckelperson i vårt effektiviseringsarbete då du kommer att jobba i nära samarbete med vår inköpsavdelning. Du ingår i vårt ekonomiteam om fyra personer. Tjänsten är ett graviditetsvikariat tom 2020-02-29.Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du att ha två huvudsakliga fokusområden. Dels kommer du att ansvara för företagets varuinköpsfakturor (leverantörsfakturor) och tillsammans med inköpsavdelningen effektivisera flödena kring dessa. Dels kommer du att ansvara för att hålla i administrationen kring fakturor avseende våra egna varumärken, såsom Urberg, Fåk, Velova, 180 bpm och Arctic Tern. Du kommer ansvara för vår intrastat redovisning. Utöver ovan huvudspår innefattar din tjänst förekommande ekonomi-uppgifter som löpande bokföring och kontoavstämningar i samband med bokslut.Din profilFör att bli framgångsrik i rollen som ekonomiassistent hos oss bör du trivas med att arbeta i ett dynamiskt företag med tydligt affärsfokus, högt tempo och snabb tillväxt. Du behöver vara strukturerad, proaktiv och flexibel för att kunna hantera ett stort workflow i en snabbväxande organisation. Du är noggrann och levererar resultat med god precision även under tidspressade förhållanden. Du har lätt för att lära dig nya saker och förmåga att kunna se helheten samtidigt som du har öga för detaljer. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och trivs med att ha många interna kontakter där du är lösningsorienterad inför dina kollegors behov. Som person är du rak, öppen och prestigelös, du fungerar väl i grupp och är bra på att samarbeta och bygga förtroendefulla relationer.För att vara aktuell för tjänsten har du· relevant arbetslivserfarenhet· erfarenhet av och god kunskap kring bokföring och redovisning· erfarenhet av leverantörsfakturor· goda språkkunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift· god datavanaMeriterande kvalifikationer för tjänsten är · kunskap kring internationella momsregler· erfarenhet av elektroniskt fakturahanteringssystem· erfarenhet av affärssystemet NavisionAnsökanSista ansökningsdatum är den 16:e juni, men tveka inte att skicka in din ansökan (personligt brev och CV) redan idag till jobb@outnorth.comVi tillämpar löpande urval. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kajsa Carlén på mobilnummer 070-581 95 02.Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2019-06-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent

Företag
Outnorth AB

Kontorsadress
Högsbyvägen 1

Jobbnummer
4819982

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Outnorth AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Outnorth AB: