Ekonomiassistent med erfarenhet av reskontra sökes till trivsam

Bemannia / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia i Lund, Burlöv, Malmö, Hässleholm, Halmstad eller i hela Sverige

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av självständigt arbete med reskontra och som vill arbeta i en spännande miljö hos vår kund. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen att skicka in en ansökan då urval sker löpande.

Om uppdraget

Vår kund är verksam inom offentlig sektor med flera hundra engagerade och kunniga medarbetare, på flera olika orter i Sverige. Uppdragets omfattning är heltid och beräknas starta någon gång runtapril för att löpa på i ca 6 månader.

Publiceringsdatum
2019-03-01

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du bland annat att arbeta med reskontra samt hantera betalningspåminnelser, inkassokrav och reklamationer. I detta ingår även kontraktshantering och hyres- samt kundfakturering. För detta ser vi att du är noggrann och har vana att arbeta mot deadlines.

Arbetsuppgifter innefattar ytterligare att arbeta med kvartalsbokslut, avstämningar och att stötta övriga ekonomiverksamheten med vanligt förekommande arbetsuppgifter. Därför är det en förutsättning att du både kan jobba självständigt och i grupp samt har enkelt för att samarbeta.

Du kommer också att svara på frågor rörande leverantör- och kundreskontran samt vara delaktig i att utveckla rutiner för ett smidigare arbete. Att haen kommunikativ förmåga är därmed viktigt då du har interna och externa kontakter dagligen.

Kvalifikationer
• Relevant utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller motsvarande
• Cirka 3 års erfarenhet som ekonomiassistent inom reskontra
• Goda kunskaper i Excel och övriga MS Office
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• En merit med högskoleutbildning inom ekonomi

Vad vi erbjuder dig

Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler utvecklande uppdrag via oss. Hos oss får du chans att arbeta på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Hansson erika.hansson@bemannia.se

Företag
Bemannia

Adress
Bemannia
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155, Stockholm

Jobbnummer
4642321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia: