Ekonomiassistent med ansvar för reskontra

Xtra personal / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xtra personal i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Södertälje eller i hela Sverige

Xtra personal

Publiceringsdatum
2011-05-20

Om företaget
Är du en duktig ekonomiassistent, på jakt efter nya utmaningar?
Xtra Office bemannar och rekryterar tjänster inom Ekonomi, Administration och Service.

Om företaget
Till vår kunds ekonomiavdelning söker vi nu en ekonomiassistent som skall ansvara för kund- och leverantörsreskontra. Tjänsten är ett semestervikariat på tre månader med möjlighet till förlängning.
Vår kund, Etac Sverige AB, ingår i Nordstjernan-koncernen som är marknadsledande i Norden inom medicintekniska produkter. Detta är ett expansivt företag som erbjuder produkter för personer med nedsatt rörelseförmåga samt produkter och tjänster till sjukhus och sjukhem. Koncernen omsätter en dryg miljard SEK och finns representerad i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Holland och Storbritannien. Totalt har koncernen ca 700 anställda. För att läsa mer om företaget, besök www.etac.com
Din placering kommer att vara på huvudkontoret i Kista Science Tower i Kista.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar kund- och leverantörsreskontra, skicka betalningspåminnelser till kunder, handha inkassokrav, arbeta med avstämningar, löpande redovisning samt bistå med underlag till månadsbokslut. Vidare kommer du att arbeta med posthantering och andra på en ekonomiavdelning förekommande sysslor.

Profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från liknande roller. Det ses som en fördel om du arbetat med kund- och leverantörsreskontra på större bolag.
Du som söker är positiv, öppen, kommunikativ, noggrann och trivs att arbeta i högt tempo. Vidare är du ansvarsfull och van att arbeta i team.
Vårt kundföretag arbetar i Movex och det ses som meriterande med tidigare erfarenhet av detta system. Mycket arbete sker i Excel varpå goda kunskaper i Officepaketet ses som en förutsättning. Du som söker denna tjänst talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska.
Tjänsten är på heltid med en arbetstid om 37,5 h/vecka.
Låter detta som något för dig? Skynda dig in med din ansökan på www.xtra.se
Uppdraget startar den 7 juni. Intervjuer pågår löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag har passerats.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-03
Ange följande referens när du ansöker: 443
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Xtra personal

Adress
Xtra personal
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Jobbnummer
939775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xtra personal

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xtra personal: