Ekonomiassistent, leverantörsreskontra till väletablerat bolag i
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande ekonomiassistent. Kundföretaget ett internationellt tillverkningsföretag med kontor i Söderort. I rollen som Ekonomiassistent hanterar du arbetsuppgifter såsom: scanning, ankomstregistrering, kontering, attest, betalningar, månadsavstämningar och månadsbokslut. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. För rätt person finns chans till förlängning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du vara en del av en ekonomiavdelning på 5 personer. Sammantaget på kontoret arbetar drygt 100 medarbetare på olika avdelningar såsom Inköp, Utveckling och Marknad. Du har en dels en intern kontaktyta gentemot kollegor och dels en extern kontakyta mot leverantörer.
Tjänsten som ekonomiassistent innebär att du hanterar leverantörsreskontra:
• Scanning
• Ankomstregistrering
• Kontering
• Attest
• Månadsbokslut
• Kontakt med leverantörer
Det här är tjänsten för dig som arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare på leverantörsreskontra och vill visa vad du går för som ekonomiassistent på ett internationellt och innovativt tillverkningsföretag som är ledande inom sin nisch!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Vi ser gärna att du har arbetat på ett medelstort bolag. Vi ser gärna att du har genomfört eftergymnasiala studier inom ekonomi vid yrkeshögskola eller universitet/högskola. Har du arbetat med Medius Flow och/eller Microsoft Dynamics AX sedan tidigare är det en merit men inte ett krav. Du har systemvana och är lättlärd i system. Du har datavana och goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du en driven sifferperson som brinner för ekonomiyrket. Du är lättlärd och trivs i samarbete med andra människor samtidigt som du framför allt är noggrann, strukturerad och tar ansvar. Vidare fungerar du utmärkt i såväl självständigt arbete som arbete i grupp.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är 6 månader med start omgående. För rätt person finns chans till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort.
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.
SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på
www.sw.se (
http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (
http://www.facebook.com/StudentWorkers)!Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader med start omgående.
Publiceringsdatum2017-12-01ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal Telefonnummer: 08-407 55 68
FöretagSW
AdressSW
Humlegårdsgatan 20
11120 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 3831962
Observera att sista ansökningsdag har passerat.