Ekonomiassistent leverantörsreskontra

PS Partner / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PS Partner i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

PS Interim bemannar med ekonomer och andra specialister och har gedigen erfarenhet av bemanningsbranschen.

Vi tror helt och fullt på att vårt mod, vår expertis, vårt respektfulla arbetssätt och vår höga aktivitetsnivå är den absoluta vägen mot målet. Detta kallar vi MERA.

PS Partner är ett värderingsstyrt bolag där vi lever och andas våra värderingar MERA i det vi gör varje dag, såväl för våra kunder som för våra kandidater. PS Partner startades 2010 och har idag kontor i Göteborg och Borås.

Inom PS Partner familjen finns vårt snabbfotade konsultbolag PS Interim och PS Executive för chefsrekryteringar.

Vi söker nu en ekonomiassistent till ett långsiktigt konsultuppdrag hos vår kund. Här erbjuds du en utvecklande roll med dagliga utmaningar i ett dynamiskt internationellt bolag.

Publiceringsdatum
2018-08-30

Dina arbetsuppgifter
Här blir du ansvarig för leverantörsreskontran för det norska (AS) bolaget. Det är ditt uppdrag att se till att fakturor betalas i tid, attesteras korrekt och bokförs i rätt period.

Andra uppgifter inkluderar;

• Skanning, validering av leverantörsfakturor (AB och AS)
• Bokföring av leverantörsfakturor (AS)
• Bokning av MIRO-fakturor (AB)
• Inventarier (AB och AS)
• Avstämning mot koncernbolag (AB och AS)
• Månadsrapportering koncernmellanhavanden och inventarier
• Utskick av omkostnadslistor till kostnadsställeansvariga
• Backup för leverantörsreskontran i AB, samt filialer i Danmark och Finland

Vem söker vi?

Som person är du en lagspelare som både hjälper andra och tar hjälp när det behövs. Du trivs med att självständigt ansvara för och driva ditt arbete framåt. Vidare har du förmåga att arbeta strukturerat och utföra ditt arbete på ett noggrant sätt.

Andra kvalifikationer:

• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God förståelse för redovisning och momsregler
• Van användare av MS Office och gärna SAP
• Meriterande om du arbetat mot ett norskt bolag tidigare
• Uttrycker dig väl i både svenska och engelska

Tjänsten

Du blir anställd som konsult i PS Partners konsultbolag PS Interim. Anställningen är på heltid och med start i början på hösten. Uppdraget är ett långsiktigt uppdrag. Placering strax norr om Göteborg.

Ansökan

För frågor, kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby på +46 (0)723 30 60 61 alt. lena.wadenby@pspartner.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PS Partner

Adress
PS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG

Kontorsadress
Första Långgatan 18

Jobbnummer
4320828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PS Partner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PS Partner: