Ekonomiassistent leverantörsreskontra
Avanzera Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Solna söker vi en ekonomiassistent till leverantörsreskontra. Kunden är ett internationellt läkemedelsföretag med ca 550 anställda över hela världen. Uppdraget ska påbörjas omgående och beräknas pågå under sex månader.
Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.
Publiceringsdatum2015-03-18Dina arbetsuppgifterDu kommer att bli en välkommen förstärkning till en ekonomiavdelning som nyligen uppgraderat sitt system IFS och som arbetar för att ytterligare förbättra de interna processerna. Man är ett väl sammansvetsat team som trivs tillsammans och har roligt på jobbet!
Ditt fokus kommer att ligga på arbete inom leverantörsreskontra:
• Hantera leverantörsfakturor i IFS
• Kontera fakturor
• Skicka fakturor för attest
• Hantera påminnelser och inkasso
• Boka manuella bokföringsorders
• Stötta och avlasta kollegorna på redovisningsgruppen
BakgrundVi söker dig som är gymnasieekonom, har du dessutom påbyggnadsutbildning inom ekonomi är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra. Du har goda IT kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Officepaketet. Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du känner dig bekväm att använda det till vardags i tal och skrift.
Som person är du utåtriktad och trivs att ha många kontakter internt och externt. Du arbetar självständigt på ett strukturerat sätt och slutför de arbetsuppgifter du påbörjat. Då man är i en utvecklingsfas får du gärna ta egna initiativ och ge egna förslag till lösningar på problem som uppstår.
Sökord: ekonomiassistent, leveranstörsreskontra
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraArbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 501
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Karbelius 08-545 28 303
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2210928
Observera att sista ansökningsdag har passerat.