Ekonomiassistent kundreskontra, Solna
Avanzera Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Solna
2011-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent kundreskontra, Solna" (publicerad 2011-10-11) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en ekonomiassistent för ett uppdrag inom Kundreskontra på Shared Service Center Finance för koncernen i Sverige. Vår kund är en del av en världsomspännande koncern. Man servar idag 3 bolag inom koncernen, men kommer successivt att utöka med fler interna kunder. Tjänsten är på heltid och placerad i Solna.
Uppdraget är med tillträde snarast och är tänkt att leda till anställning hos kund. Inledningsvis är det ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester.
Publiceringsdatum2011-09-16Dina arbetsuppgifterKortsiktig plan för denna tjänst är 50 % kundreskontra, med fokus på ett bolag, och 50 % övrigt förekommande arbetsuppgifter inom SSC Finance. På längre sikt, då fler bolag ska integreras i SSC Finance kommer denna tjänst övergå till 100 % kundreskontra, då med hantering av 2 eller eventuellt fler bolag. Rapportering sker till kundreskontraansvarig.
• Kundreskontra
• Registrering av kundinbetalningar
• Utskick av påminnelser inkl. telefonkrav och uppföljning (utredning, kontakt internt och externt)
• Bistå vid bokslutsarbete
• Uppdatering av kundreskontra
• Arkivering
• Back-up inom kundreskontragruppen
Du kommer att ingå i en grupp av 9 medarbetare.
Bakgrund:
Vi söker dig som har ekonomiutbildning och 3-5 års erfarenhet av ekonomiarbete. Du har god datavana, framförallt i Excel, och har du dessutom kunskaper i SAP är det meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift förutom svenska. Kunskaper i franska är meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ. Rollen kräver förmåga att arbeta självständigt. Då organisationen växer är det viktigt att du är positivt inställd till att arbeta i en förändringsbenägen miljö, är flexibel och har god samarbetsförmåga.
Om Avanzera :
Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering inom områdena kontor/administration, ekonomi och sälj/marknad. Vår inriktning är personal med hög kompetensnivå och lång erfarenhet. Vi är medlemmar i Almega - Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat Bemanningsföretag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare, heltid
ErsättningFast lön
Månadslön, var god ange löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-03
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent Kundreskontra
Ansökan kan skickas till e-postadress:
platsansokan@avanzera.seKontaktHelena Elvin, 08 545 28 305 (Direktnummer), 08 545 28 300 (Växel),
platsansokan@avanzera.seFöretagAVANZERA BEMANNING
AdressAVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM
KontorsadressVasagatan 15-17
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 28 300
E-postadress:
platsansokan@avanzera.se Jobbnummer 1031480
Observera att sista ansökningsdag har passerat.