Ekonomiassistent | Jefferson Wells | Stockholm

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-03-06


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och vill arbeta i en bred roll inom ekonomi? Vi på Jefferson Wells söker nu en noggrann och ansvarsfull ekonomiassistent för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund inom statlig verksamhet i Stockholm. I denna roll får du möjlighet att arbeta självständigt med hela processen inom leverantörsreskontra, löneadministration och ekonomiska rapporteringar. Låter det som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ort: Stockholm
Start: April 2025
Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 31 januari 2026
Omfattning: Heltid

Om jobbet som ekonomiassistent

Som ekonomiassistent hos vår kund inom statlig verksamhet kommer du att ansvara för hela processen inom leverantörsreskontran samt bistå med löneadministration och ekonomisk rapportering. Du kommer att hantera allt från fakturahantering och periodisering till deklarationer och betalningar. Rollen innebär också ett nära samarbete med olika interna och externa intressenter, inklusive bank, pensionsadministratör och löneadministratör.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Ansvar för leverantörsreskontra: fakturahantering, periodisering, attestflöden och betalningar
* Vidarefakturering av kostnader och uppföljning av betalningar
* Månatlig avstämning av balanskonton
* Deklaration av AGI och moms samt betalningar till Skatteverket
* Uppföljning av tidrapportering och sammanställning av löneunderlag
* Kontaktperson mot bank, pensionsadministratör och löneadministratör
* Ad hoc-frågor inom ekonomi och personaladministration

Den vi söker

För att trivas i rollen som ekonomiassistent så ser vi att du är noggrann, ansvarstagande och har en god förmåga att organisera ditt arbete. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en god förståelse för bokföring och löneadministration.

För att kvalificera dig för tjänsten krävs att du uppfyller samtliga nedan ställda krav:

* Minst 3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent
* Goda kunskaper inom bokföring och löneadministration
* Erfarenhet av att arbeta med Excel
* Erfarenhet av Unit4 Agresso är meriterande
* Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
* Gymnasieekonom eller motsvarande utbildning

Som person är du strukturerad, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt men har samtidigt en god kommunikativ förmåga för att hantera olika kontaktytor inom verksamheten.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "dbde20ca-7576-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jefferson Wells

Kontakt
Ingrid Carlman
Ingrid.Carlman@jeffersonwells.se

Jobbnummer
9206406

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: