Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till sommaruppdrag
KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-05-11Om tjänstenHar du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra är nu redo att ta dig an nästa utmaning inom ekonomi? Då kanske det här uppdraget som ekonomiassistent passar dig perfekt! Just nu letar vår kund i centrala Stockholm efter dig som är van att självständigt arbeta inom leverantörsreskontra och vill stötta deras redovisningsavdelning fram tills mitten av september.
Om företagetKFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Dina arbetsuppgifterVår kund är ett innovativt teknikföretag i centrala Stockholm, här uppskattas kreativitet och allas olikheter. Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att vara en del av ett sammansvetsat team på ekonomiavdelningen och få ta stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter som ekonomiassistent kommer främst fokusera på att stötta redovisningsavdelningen genom självständigt arbete med leverantörsreskontran. Som ekonomiassistent hos vår kund har du en bred och varierad roll med många kontaktytor, bland annat innefattar arbetsuppgifterna:
• Kontera och kontrollera inkommande leverantörsfakturor
• Boka inbetalningar och utbetalningar i bank, Paypal och andra betalplattformar
• Relevanta boklutsuppgifter inom leverantörsreskontra och konton kopplat till betalningar
• Avstämning av bank
• Hantering av utlägg/kvitton, säkerställa attest samt bokföring (Pleo, Mesh och Mastercard)
• Periodisering av leverantörsfakturor
• Övrig administration vid behov
KvalifikationerService, positivitet och driv är viktiga ledord för rollen som ekonomiassistent hos vår kund. Du är en glad och positiv person som vill vara en del av ett härligt och framåtlutande team. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du förutom dessa egenskaper även har:
• Gedigen erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Övrig informationStart: Omgående
Omfattning: Heltid, fram tills mitten av september
Placering: Centrala Stockholm
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund. På KFX arbetar vi med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida.
Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på 08-663 99 00 eller
sofia.karlberg@kfx.se och specificera vilken tjänst du har frågor kring i ditt mail.
Välkommen in med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)
Arbetsplats KFX HR-partner Stockholm
Jobbnummer 7766133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.