Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-05-29FöretagetFrijo är ett anläggningsföretag som i nästan 150 år har arbetat i Storstockholmsområdet med allt från bergssprängning, schaktarbeten, spårarbeten och tunnelarbeten till kabelarbeten, markplanering och trädgårdsunderhåll. Då Frijos lokala kännedom betyder mycket för deras återkommande uppdragsgivare så så har Frijo alltid satsat på den lokala marknaden. Nu hjälper vi Frijo att hitta en ekonomiassistent till huvudkontoret i Segeltorp som vill arbeta under sommaren med möjligheter till förlängning.
Om tjänstenI rollen som ekonomiassistent så kommer du att tillhöra Frijos ekonomiavdelning som i dagsläget består av 8 personer. I rollen som ekonomiassistent så kommer fokus att ligga på leverantörsreskontra, du kommer bland annat att granska fakturor, hantera moms samt initiera betalningar. Även arbetsuppgifter inom kundreskontra kan tillkomma. Du kommer att finnas tillgänglig för att besvara frågor från exempelvis projektledare och arbetschefer. Som ekonomiassistent på avdelningen kommer du även att vara behjälplig där det behövs.
Möjligheter:
I aktuell roll har du möjlighet att komma in i ett familjärt och personligt företag. Du kommer att arbeta i ett strukturerat team med en lättsam stämning. Under vissa perioder så kommer du att arbeta självständigt med ett eget ansvar där du får en möjlighet att visa framfötterna för en eventuell förlängning efter sommaren.
KvalifikationerFör aktuell roll så ska du ha tidigare erfarenhet inom leverantörsreskontra och känna dig bekväm i arbetsuppgifterna då du kommer att arbeta självständigt. Du har som lägst en gymnasieexamen och det är meriterande med en högre utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet från att arbeta i affärssystem då du i aktuell roll kommer att arbeta i Palette och 3L. För att passa in i rollen är du en trygg och noggrann person. Du har skinn på näsan och känner dig bekväm med att ta eget ansvar samt trivs i en social och lättsam miljö.
Tillträde, omfattning och anställning:
Arbetet är förlagt under kontorstider 07:30-16:30 med möjligheter till flex. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under veckorna 26-32 med möjlighet till förlängning.
Hur söker du?
Skicka in ditt CV med ett personligt brev och gärna en kortare beskrivning på varför just du passar för denna roll. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så sök redan i dag!
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på telefon 08-684 25 234.
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Larsson
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2315683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.