Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
Peak-It AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak-It AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Borås,
Varberg eller i
hela Sverige Är du en duktig ekonomiassistent, på jakt efter nya utmaningar?
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Till vår kunds ekonomiavdelning söker vi nu en kvalificerad ekonomiassistent som skall ansvara för leverantörsreskontran. Din placering kommer att vara på kontoret i Västra Frölunda. Vårt kundföretag är ett noterat bolag som arbetar med avancerad laboratorieteknik.
I din roll som ekonomiassistent ansvarar du för leverantörsreskontran och är support gällande reskontra gentemot andra avdelningar samt är delaktig i månadsbokslut. Du kommer även arbeta i ytterligare ett av koncernens bolag med löpande bokföring och avstämningar.
Övriga administrativa uppgifter innefattar uppdatering av manualer, attestplan samt e-scanning. Leverantörsbetalningar kan, beroende på din tidigare erfarenhet, komma att ingå i arbetsuppgifterna.
Publiceringsdatum2012-06-07ProfilVi söker dig som tidigare arbetat som ekonomiassistent. Du har erfarenhet av en liknande roll och det är meriterande om du arbetat med leverantörsreskontra i ett större, internationellt bolag. För att passa i denna roll tror vi att du har någon form av ekonomiexamen samt ett par års arbetserfarenhet.
Vårt kundföretag arbetar i Jeeves och det är en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta i detta system. Dina kunskaper i Excel är mycket goda.
Du som söker är öppen, kommunikativ, pålitlig, noggrann och trivs att arbeta i högt tempo. Vidare är du ansvarsfull och van att arbeta i team. I din roll är du prestigelös och hjälper gärna till där du behövs som bäst. Du talar och skriver obehindrat såväl svenska som engelska. Det sistnämnda är koncernspråk.
Uppdraget ska starta omgående, och pågår fram till 4 september. Efter avslutat uppdrag finns möjlighet att ta del av nya spännande ekonomiuppdrag genom PEAK.
Vi kan erbjuda
Som konsult hos PEAK blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef. Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Låter detta som något för dig? Ange i ditt CV hur snabbt du kan finnas tillgänglig.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Charlotta Ohlander på tfn: 0766-321144.
För att söka tjänsten, gå in på
http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-S E/Default.aspx?CommissionId=1444&SkillId=0&LocationId=0
PEAK är ett bemanningsföretag med över 200 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktCharlotta Ohlander, Rekryterare, 0766-321144,
charlotta.ohlander@peak-office.seFöretagPEAK-IT AB
AdressPEAK-IT AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7578000
Jobbnummer 1265546
Observera att sista ansökningsdag har passerat.