Ekonomiassistent inom kundreskontra till centrala Stockholm

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker just nu en ekonomiassistent till vår kund på Kungsholmen i centrala Stockholm. Företaget är verksamt inom medicin och sjukvård och behöver nu förstärkning under ca sex månader med start omgående.

Tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att skapa och skicka fakturor till kund utifrån underlag från verksamheten samt från försystem. Bokföra intäkter och bokföra inbetalningar. Verksamheten skapar fakturaunderlag manuellt som mailas till kundreskontran. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som består av ca 10 personer och rapportera direkt till redovisningschefen.


Publiceringsdatum
2017-02-23

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent inom kundreskontran har du bland annat följande arbetsuppgifter:

* Olika slag av fakturering; fritextfakturering, avtalsfakturering, storkundsfakturering, servicegruppsfakturering, patientfakturering.
* Skicka ut påminnelser.
* Vid behov göra reserveringar av intäkter.
* Arkivering av kundavtal och uppdatering av avtalsregister
* Genomföra stickprovskontroller på att fakturering överensstämmer med gällande avtal.
* Varje månad inför rapportering av månadsbokslut göra en rimlighetsbedömning av intäkterna. Vid större avvikelser kontakta verksamheten.
* Dagligen bokföra inbetalningar på banken.
* Månadsvis avstämning av balanskonton.
* Finnas tillgänglig för patienttelefonen två fm per vecka.
* Medverka och/eller driva löpande förbättringsarbete.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning och minst ett par års erfarenhet av kundreskontran. Du är van att arbeta med fakturering, bokföring och avstämningar. Har du arbetat i Agresso tidigare så är det meriterande. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du glad, drivande och van att fatta egna beslut. Vidare är du flexibel och van att arbeta mot uppsatta mål och deadlines.

Varaktighet, arbetstid
Heltid ca 6 månader / start mitten omgående / kontorstider 8.00-16.45 (möjlighet till flex)

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Nilsson 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3337835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: