Ekonomiassistent inom fakturahantering till Trafikverket!

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Borlänge
2024-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom fakturahantering till Trafikverket!" (publicerad 2024-07-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Borlänge, Falun, Säter, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige

Är du personen med såväl erfarenhet som intresse för ekonomi och vill kliva in i en roll hos en av Sveriges största myndigheter? Då kan detta vara nästa steg i ditt arbetsliv! Som ekonomiassistent på Trafikverket ligger fokus på fakturahantering och sammansvetsade samarbeten. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomienheten på fastighetsavdelningen som finns på Centrala funktionen HR. Du arbetar med ekonomiska uppgifter för både ägda fastigheter och hyrda lokaler. Tillsammans med 6 kollegor strävar ni efter att uppnå enhetens mål genom effektivt samarbete och en positiv arbetsmiljö. Din roll inkluderar fakturahantering, administrativt arbete samt hantering av intern kommunikation. Du får stöd av erfarna kollegor och har tillgång till goda resurser för att utföra ditt arbete. Teamet värdesätter ett starkt samarbete och trivsel, vilket gör arbetsplatsen både produktiv och trevlig.

Du erbjuds
• En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett sammansvetsat team.
• Erfarenhet av att arbeta på en av Sveriges största myndigheter.
• En roll som innebär spännande ansvar och breda kontaktytor.

Din bakgrund & erfarenhet kan påverka ditt arbetsinnehåll & ansvar men vi tror att du kommer stöta på nedan arbetsuppgifter i din kommande roll.

Publiceringsdatum
2024-06-18

Dina arbetsuppgifter
• Hantering av kundfakturor, kundinbetalningar och leverantörsfakturorna.
• Kommunikation främst över telefon med internt anställda och externa intressenter kopplat till fakturorna.

VI SÖKER DIG SOM
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, samt besitter förståelse för faktureringsprocessen.
• Kan tala och skriva svenska obehindrat då det krävs för arbetsuppgifternas utförande.

Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av såväl leverantörsreskontra som kundreskontra.
• I samband med ovannämnd erfarenhet har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Samarbetsinriktad
• Självgående
• Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15105393".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8756046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: