Ekonomiassistent hos New Wave Group
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige New Wave Group är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter inom profilbranschen samt sport-, gåvo- och inredningssektorn. Koncernen når synergier genom att samordna design, inköp, marknadsföring, lager och distribution av sortimentet. De erbjuder sina produkter inom profilmarknaden och detaljhandelsmarknaden.
Publiceringsdatum2018-02-12Om tjänstenNew Wave Group är en decentraliserad organisation där stora mått av självständighet och bestämmande lämnas åt respektive bolagsledning. Målsättningen är att bolagen ska drivas av entreprenörsanda samtidigt som man har fördelen med att tillhöra en större koncern. Du kommer att arbeta på huvudkontoret mitt i centrala Göteborg.
Som Ekonomiassistent kommer du arbeta nära tillsammans med Redovisningsansvarig för moderbolaget. I din roll kommer du framförallt ansvara för:
• Kund- och leverantörsreskontra och dess betalningsrutiner
• Vidarefakturering till dotterbolagen
• Balanskontona refererande till kund- och leverantörsreskontra och där tillhörande konton är avstämda månadsvis
• Bokföring
Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter också innefatta:
• Förberedande bokslutsarbete samt assistans i samband med månads, kvartals och årsbokslut
• Löpande redovisning och avstämning av balans och resultat konton
• Intern- och externfakturiering
• Periodiseringar av kostnader och intäkter
• Delta och assistera i diverse koncernprojekt
Du rapporterar till koncernens CFO och är kontaktperson gentemot dotterbolagen i koncernen gällande ovanstående frågor.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenheter. Du har god erfarenhet av att självständigt ansvara för kundreskontra och/eller leverantörsreskontra. Vidare har du goda datorkunskaper och är van vid att arbeta med MS Office och Excel som verktyg. Har du även erfarenhet av att arbeta i Medius, Enterprise, Dicom, Ocra, ASW och/eller Eurocard så är detta meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och då koncernspråket är engelska så hanterar du engelskan obehindrat i tal såväl som skrift.
Som person är du en positiv person som är öppen och flexibel i ditt arbetssätt. Du trivs med ett självständigt arbete och att ha många projekt pågående samtidigt. Du är drivande och har förmåga att prioritera, och eftersom rollen innebär mycket kontakter såväl internt som externt, ser vi att du har en utpräglat god servicekänsla.
Viktigt för tjänsten är:
• God erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra
• Förmåga att arbeta självständigt
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är på heltid och ska tillsättas omgående. Du kommer bli erbjuden anställning hos vårt kundföretag New Wave Group.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
New Wave Group har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras samt behandlas därmed av Adecco.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson
caroline.carlsson@adecco.se 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3959304
Observera att sista ansökningsdag har passerat.