Ekonomiassistent / Ekonomiadministratör / Omgående till DHL Freight Sweden
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-06-15Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar initialt till slutet av september med mycket goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL.
Om företagetDHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent hos DHL kommer du att tillhöra deras Settlementavdelning, ett team på 14 personer med ekonomiskt fokus. Tillsammans ansvarar ni huvudsakligen för debitering, kreditering och fakturahantering kopplat till DHL:s olika kunder och partners i Västeuropa. Du har ett löpande ansvar att säkerställa rätt information i det dagliga arbetet samt vidta åtgärder vid eventuella felaktigheter i det administrativa arbetet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi är meriterande
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska
Vi söker dig som har ett strukturerat och noggrant förhållningssätt till de uppgifter du tar dig an. Vi ser att du tar ett stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter och är självgående i att driva ditt arbete framåt. Vi tror vidare att du är en person som har en öppenhet för förändring och ser flexibilitet som en självklarhet. Du har även förmåga och intresse för att samarbeta med andra människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Emma Krupic
emma.krupic@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7885798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.