Ekonomiassistent / administrativt chefsstöd
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Serviceinriktad ekonomiassistent med stor administrativ potential sökes till Exact
Vill du ha ett arbete som ger dig en stor variation och möjlighet att arbeta både utvecklande och utåtriktat? Just nu söker vi till vårt kontor en självständig och duktig person som i huvudsak kommer att jobba som ekonomiassisten men även får möjlighet att vara ett administrativt chefsstöd.
Hur ser din arbetsdag ut?
Mätcenter har bytt namn och heter numera Exact. Exact är ett av Europas största fristående mätföretag. De utför mätningstekniska tjänster inom fysiskt samhällsbyggande i norra Europa. De har över 250 specialister och en omsättning på 200 miljoner SEK, 2013. Koncernen finns i Sverige, Tjeckien, Kanada, Estland, Finland och i Norge
Du kommer få en plats på företagets ekonomiavdelning och arbeta mycket nära både ekonomichef, controller och ekonom, och samt vår VD och koncernchef. Du kommer ha en bred tjänst men tyngdpunkten ligger på ekonomifunktionen.
Dina främsta arbetsuppgifter blir att vara behjälplig med;
• Fortlöpande ekonomiarbete med bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, likviditetsrapporter och bokslut
• Supportera Controller i ekonomiärenden som framtagning av data och skapande av analys- och beslutsunderlag till beslutsfattare i organisationen
• Stödja konsultchefer i löpande ekonomifrågor
• Projektuppföljning
• Arbeta med alla vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter och kontorsgöromål
• Assistera och avlasta, koncernchef, VD och chefer i organisationen
• Tillse att administrativa rutiner upprätthålls
Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi samt trivs med att ta hand om olika administrativa uppgifter, kommer att trivas i denna roll. Du har lägst gymnasial ekonomisk utbildning. Du har goda kunskaper i MS-Office och framför allt Excel samt erfarenhet att arbete i ett affärssystem, vi använder Pyramid. Goda kunskaper i svenska både tal men framför allt i skrift.
Är du en serviceinriktad och noggrann person med god samarbetsförmåga är detta jobb något för dig. Rollen kräver att du har ett gott siffersinne, är flexibel, prestigelös och vågar ta för dig. Vidare ser vi att du är strukturerad, driven och ansvarsfull. Trivs du även med att få växa i din roll som ekonomiassistent samt är beredd att ge det lilla extra, då kan vi ge dig goda utvecklingsmöjligheter.
Vad erbjuder vi?
Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete i ett företag som fokuserar på kunden och arbetar för att uppnå våra värdeord som är ansvar, samverkan och kompetens. Tjänsten är tillsvidare på 75% men i framtiden hoppas vi att vi kan erbjuda en heltidstjänst.
Är du intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Adecco rekrytring. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vi ber att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 22 februari 2015. Frågor kan besvaras av rekryteringskonsult Helena Faring på tel 019-760 71 06.
Publiceringsdatum2015-02-03Arbetstider och omfattningDeltid 75% Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Faring 019-760 71 06
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
70230 ÖREBRO
KontorsadressGustavsviksvägen 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2152275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.