Ekonomiassistent
Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2025-09-04
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-09-04Dina arbetsuppgifterÄr du en driven och erfaren ekonomiassistent som trivs med att vara en del av ett mindre team. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden för vår ekonomiavdelning, som får utökat ansvar.
Vi står inför en förändring med utökat ansvar och behöver förstärka vårt team med en engagerad kollega. Rollen är avgörande för att vi ska kunna hantera en ökad volym och bygga en mer effektiv ekonomifunktion. Vår viktigaste rekryteringsaspekt är att hitta rätt person som har energi och vilja att vara en del av denna utveckling. Vi är ett tight team där alla hjälps åt, och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter.
I denna breda roll kommer du att ha ett primärt fokus på kund- och leverantörsreskontra. Du hanterar bland annat kundinbetalningar, utför leverantörsbetalningar och gör kontoavstämningar. Rollen innefattar även viss löpande bokföring och andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.
Tjänstens placering är i Västra Frölunda och du rapporterar till Ekonomichefen.
Låter detta som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!
Ansvarsområden
Reskontra för kunder och leverantörer
Hantering kundinbetalningar
Betalningar leverantörer
Vissa kontoavstämningar, t ex reskontra och bank
Viss löpande bokföring
Övriga förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen
KvalifikationerVi söker dig som har:
Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande utbildning
Några års praktisk erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande
Du behöver ha god ekonomisk och administrativ kompetens, samt ett utvecklat siffersinne
Erfarenhet av leverantörsreskontra och att hantera flödet för leverantörsfakturor, inklusive matchning mot inköpsorder
Erfarenhet av kundreskontra, inklusive hantering av kravbrev, räntefakturering och avstämningar
God företagsekonomisk förståelse och grundläggande kunskap i bokföring
Mycket goda kunskaper i Excel och vana att arbeta i moderna affärs- och beslutsstödsystem
Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
Meriterande för tjänsten är:
Erfarenhet av Dynamics 365 och Exflow
Erfarenhet av scanning av leverantörsfakturor
Kunskap inom dansk redovisning
Kunskaper i danska
Personliga egenskaper vi värdesätter:
Vi söker dig som är självgående, proaktiv och drivande. Du har ett utpräglat ordningssinne och trivs med att skapa struktur. I din roll tar du ansvar och egna initiativ för att uppnå resultat.
Som person är du flexibel, kommunikativ och serviceinriktad, med en ödmjuk inställning och viljan att lära dig nya saker. Du trivs med breda och varierande arbetsuppgifter och är en sann lagspelare som är redo att hugga i där det behövs för att bidra till teamet.
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Monthly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9491498