Ekonomiassistent
Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-02-24
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-02-24Dina arbetsuppgifterÄr du en noggrann och serviceinriktad ekonomiassistent med erfarenhet av Proceedo och leverantörsreskontra? Vi söker en strukturerad och initiativrik person som vill arbeta med hantering av leverantörsfakturor, utbetalningar och uppföljning av betalningar hos vår kund som är en statlig myndighet. Här får du en viktig roll i att säkerställa en smidig och effektiv fakturahantering, samtidigt som du bidrar med din kompetens inom ekonomiadministration. Möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du att arbeta med leverantörsreskontra och fakturahantering i systemet Proceedo. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Daglig hantering och distribution av leverantörsfakturor inom organisationen.
Ansvar för myndighetens utbetalningar samt uppföljning av leverantörsfakturor.
Hantering av betalningspåminnelser och inkassoärenden.
Besvara frågor från leverantörer och medarbetare gällande fakturor och betalningsstatus.
Löpande bokföring av betalningar i ekonomisystemet Agress (UBW).
Andra förekommande uppgifter inom ansvarsområdet.
Vi söker dig som är självgående, har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter samt tar egna initiativ för att skapa kontakt med både leverantörer och interna medarbetare.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Goda kunskaper i Agresso (UBW).
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Du bör kunna börja rollen senast 20 mars.
Goda kunskaper och flerårig praktisk erfarenhet av e-handelsverktyget Proceedo där du har arbetat som fakturaadministratör och med avvikelsehantering.
Meriterande om du har erfarenhet och förståelse för processen leverantörsreskontra.
Meriterande om du har erfarenhet av att distribuera fakturor, hantera påminnelser, kontakta leverantörer m.m.
Du bör vara samarbetsorienterad och ha en hög nivå av serviceanda.
Du bör vara noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt.
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Hourly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9183734