Ekonomiassistent
Salar International AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salar International AB i Stockholm Ekonomiassistent till SALAR International
Brinner du för ekonomi, redovisning och känner att du samtidigt vill jobba nära dina värderingar i en organisation som vill bidra i att skapa en bättre värld? Vill du känna stolthet över din arbetsgivare och arbeta i en internationell och föränderlig miljö? Vill du arbeta med spännande projekt för internationellt utvecklingsarbete?
Då är rollen som Ekonomiassistent hos SALAR International något för dig!
Varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen
I rollen som Ekonomiassistent blir du en del av ekonomifunktionen som består av 9 personer.
Du kommer att arbeta på SALAR Internationals huvudkontor på Södermalm i Stockholm bara ett stenkast från Slussen. I rollen ansvarar du bland annat för:
Ankomstregistrering av inkommande fakturor, kontroller samt utskick av dem i attestflödet
Definitivregistrering av inkommande fakturor
Bokföring av in- och utbetalningar
Betalningar
Kontering av bolagskostnader
Kontroll av reseräkningar och utlägg
Bistå i projektredovisningsarbetet och ekonomiuppföljning av våra projekt
Bistå i Bolagetsredovisningsarbetet och ekonomiuppföljning av bolagskostnaderna
I tjänsten ingår även diverse administrativa arbetsuppgifter.
Vi arbetar i Hogia system men är i processen att titta på andra alternativ och tid rapporterar i Teamhub.
Vem söker vi?
Kandidaten vi söker erhåller en akademisk utbildning, yrkesutbildning eller motsvarande med minst 2års undervisning inom ekonomi och redovisning och har ett par års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter. Mycket goda kunskaper i Office paketet och särskilt MS Excel är ett krav.
Då vi bedriver vårt arbete internationellt ser vi att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska både muntligt och skriftlig. Det är meriterande om du sedan tidigare arbetat i en internationell miljö och kan hantera fler språk än de ovannämnda. Det är även meriterande om du har jobbat med projektredovisning och/eller inom bistånd.
Som person har du ett positivt synsätt, är en lagspelare, gillar att ta initiativ, du är mycket noggrann samt se till att hålla deadlines, och har dessutom en naturlig fallenhet för att finna lösningar samtidigt som du är kommunikativ och gillar att ge service.
Om SALAR International
SALAR International är Sveriges Kommuner och Regioners (SKR) organisation för internationellt utvecklingsarbete. På uppdrag av framförallt Sida men även andra bistånd givare, arbetar vi med stöd till utveckling av demokrati och förbättrad samhällsservice i olika delar av världen. I vårt arbete är SKR och SKR:s medlemmar, Sveriges kommuner och regioner en viktig kunskapskälla.
På huvudkontoret i Stockholm är vi ca 30 personer och nästan dubbelt så många kontrakterade konsulter på heltid i våra projekt utomlands. Mer information om vad vi gör och var, finns på
www.salarinternational.se. Tjänsten är en visstidsanställning tom 2024-06-10 med möjlighet till förlängning. Planerat start under augusti 2023 eller enligt ö.k.
Ansökan
Låter tjänsten intressant så skickar du din ansökan i form av ett Cv och ett personligt brev inkl. 2-3 referenser till
opportunity@salarinternational.se senast den 30 Juni.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Markera din ansökan med: Ekonomiassistent @ Salar
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stéphane Blandeau på mail:
stephane.blandeau@skr.se eller telefon: 076 895 28 71
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen att ansöka!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-01
E-post:
opportunity@salarinternational.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ekonomiassistent @ Salar".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Salar International AB (org.nr 556414-4201)
Hornsgatan 20 (
visa karta)
118 82 STOCKHOLM
Jobbnummer 7844954
Observera att sista ansökningsdag har passerat.