Ekonomiassistent
Sollentuna Kommun / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och Sollentuna är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.
Vi söker nu en erfaren och samarbetsinriktad ekonomiassistent till ekonomiavdelningens redovisningsenhet.
Ekonomiavdelningen ligger organisatoriskt under kommunledningskontoret. Redovisningsenhetens grunduppdrag är att kvalitetssäkra en rättvisande redovisning, ansvara för leverantörs- kund- och anläggningsprocesserna, förvalta och utveckla kommunens ekonomisystem samt stödja kommunens samtliga målgrupper i redovisnings- och systemfrågor.
Publiceringsdatum2019-11-18Dina arbetsuppgifterInom kundreskontra kommer du huvudsakligen att jobba med fakturering, filinläsningar, kravhantering, kundvård av reskontran samt avstämningar. När det gäller leverantörsreskontran ingår i arbetsuppgifterna att registrera nya leverantörer, hantera fakturor, åtgärda felaktiga fakturor, hantera påminnelser och inkasso samt allmänna leverantörsfrågor. I redovisning gör du tillfälliga utbetalningar, avstämningar, analyser och övriga inkommande ärenden. En annan viktig arbetsuppgift är att ge support till våra kunder, både interna och externa, via mail och telefon.
I din roll som ekonomiassistent tillhör du vår kundfaktureringsgrupp där två personer till är dina närmaste medarbetare men du kommer även fungera som resurs i vår leverantörs- och redovisningsgrupp med ca 30-50 % av din tid utifrån behov.
Primära verktyg som vi använder är Microsoft officepaket, ekonomisystemet Visma affärslösningar och Proceedo.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller utbildning som vi bedömer likvärdig. För tjänsten behöver du ha några års erfarenhet av arbete inom redovisningsområdet med kund- och leverantörsreskontra, goda kunskaper i Microsofts officepaket samt god svenska i tal och skrift. Det är önskvärt att du tidigare arbetat inom en kommun och har erfarenhet av Visma och Proceedo.
Eftersom tjänsten innebär samarbete med många olika grupperingar både internt och externt behöver du ha god samarbetsförmåga. Tjänsten kräver också att du är självgående, arbetar strukturerat och har helhetssyn på frågorna och din roll.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan bli aktuellt. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Så snart som möjligt Tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSollentuna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/128".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)
Jobbnummer 4961336
Observera att sista ansökningsdag har passerat.