Ekonomiassistent 50% Leverantörs- och kundreskontra
I.A. Hedin Bil AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos I.A. Hedin Bil AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige EKONOMIASSISTENT MED FOKUS PÅ LEVERANTÖRS- OCH KUNDRESKONTRA Deltidstjänst 50 %
Dawa Däck AB är en av Sveriges största grossister inom däckhandeln.
Vi levererar däck till merparten av de större kedjorna inom gummi-fackhandeln.
Vi jobbar med ett brett sortiment för att tillgodose hela marknaden, allt ifrån premium till budget. Vår målsättning är att ha ett brett sortiment för att tillgodose en så stor del av marknaden som möjligt.
Dawa Däck ägs av Klintberg & Way AB som ingår i Anders Hedin Invest AB. Klintberg & Way AB är samarbetspartner och generalagent för högkvalitativa och välrenommerade varumärken inom fordonsindustrin. Klintberg & Way är moderföretag för KW Parts, KW Wheels, KW Cars, Proimp, Dawa Däck och KW Automotive AB.
Som ekonomiassistent kommer du främst att sköta den löpande bokföringen av leverantörsfakturor det dagliga fakturering samt momsredovisning. Du kommer även vara delaktig i månadsbokslut och arbeta med processförbättringar samt ha möjlighet att delta i olika projekt för att effektivisera arbetet. Vi arbetar i affärssystemet Navision och fakturahanteringssystemet ExFlow och det mesta av flödet är digitalt.
Arbetsuppgifter levernatörsreskontra
Som ekonomiassistent kommer du sköta den löpande bokföringen av leverantörsfakturor vilket innebär bland annat kontering, hantering av attestflöde, periodiseringar och fördelningar. Ditt ansvar är att företagets leverantörsfakturor hanteras och betalas innan förfallodatum och att övriga uppsatta arbetsuppgifter utförs enligt uppsatta regler och rutiner. Du kommer även att:
Arbeta med upplägg av nya leverantörer.
Ansvara för överföring av filer mellan Exflow och Navision.
Arbeta med återrapportering av betalningar.
Arbetsuppgifter kundreskontra
Som ekonomiassistent kommer du även att sköta den dagliga faktureringen samt registrering av inbetalningar från kunderna. Du kommer även att:
Arbeta med upplägg av nya kunder
Arbeta med kravhantering
Ansvara för överföring av filer mellan banken och Navision.
VI SÖKER DIG SOM
Har minst ett år dokumenterad yrkeserfarenhet från leverantörsreskontra.
Har minst en slutförd gymnasieekonomiutbildning.
Har goda kunskaper i Excel och är van att jobba med Microsoft Office.
Är obehindrad i tal och skrift i det svenska språket.
Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Navision samt Exflow
Som person är du självgående och kan snabbt sätta dig in i arbetsrollen och uppskattar att driva ditt eget arbete framåt. Då arbetsbelastningen är högre vid exempelvis månadsbokslut är det viktig att du har ett flexibelt tillvägagångssätt både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider. Då man arbetar nära sina kollegor så är det en självklarhet att du har god samarbetsförmåga och drivs av att komma in i en organisation med högt tempo.
Vi går löpande igenom ansökningar så skicka in din ansökan redan idag
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-05-18ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Hellstrand 08-680 88 02
FöretagI.A. Hedin Bil AB
AdressI.A. Hedin Bil AB
Exportgatan 28
42246 Hisings Backa
KontorsadressExportgatan 28
Jobbnummer 4151667
Observera att sista ansökningsdag har passerat.