Ekonomiassistent
3 / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2015-09-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2018-01-31) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
Vill du vara med och utmana den svenska telekommarknaden? I den här tjänsten kommer du vara en viktig del i 3:s finansteam, med stort fokus på att driva på förändring och effektivisering. Dessutom kommer du få göra det på en prisbelönt arbetsplats med fantastiska kollegor.
Nu söker vi en driven person till vårt reskontrateam, som tillsammans med kollegor ansvarar för kund och leverantörsreskontra. Gruppen har det övergripande ansvaret för månadsavstämningar inom området och utgör en del av bolagets gemensamma redovisningsfunktion. Det är reskontragruppens uppgift att sköta kund och leverantörsbetalningar samt avstämning av aktuella huvudbokskonton och koncernmellanhavanden. Du kommer även att bistå övrig organisation med finansiell information och support, du vill därför vara delaktig i processer även om de går utanför ditt huvudområde.
Teamet består av fyra kollegor varav tre personer hanterar leverantörsreskontra och en person hanterar kundreskontra. Du kommer rapportera till teamchef och även bistå redovisningschefen med finansiell information.
I din roll har du bland annat ansvar för:
• Löpande Leverantörsreskontraarbete, ankomstregistrering av fakturor, skapa betalningsförslag, etc:
• Kontakten med inköpsavdelningen och säkerställa att våra interna rutiner och policys följs.
• Bokföring och kontoavstämningar.
• Teknisk kravställning mot intern IT-organisation samt felanmälan av eventuella brister i vårt affärssystem Oracle.
• Löpande kontakt med leverantörer.
• I nära samarbete med övriga finansavdelningen.
Vem letar vi efter?
Du är antingen gymnasieekonom med ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller nyutexaminerad civilekonom som vill starta din karriär hos oss. Du föredrar en arbetsmiljö som präglas av nytänkande, förändring och utveckling. 3 är en öppen och social arbetsplats och för att trivas i rollen motiveras du av att ha flera kontaktytor. Självklart ser vi att du är analytisk och strukturerad, kombinerat med att du brinner för vår produkt. Det känns självklart för dig att ta tag i saker och hjälpa andra även om det inte ingår i dina huvudsakliga ansvarsuppgifter.
Vi ser gärna att du är i början på din karriär och att du vill utvecklas inom 3. Du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet från affärssystemet Oracle är meriterande.
Vi satsar mycket tid och engagemang på de personer vi väljer att anställa. Det gör också att vi förväntar oss mycket tillbaka. Det är en krävande roll, men vi erbjuder dig en möjlighet till utveckling i ett företag med full fart, sköna kollegor och mycket vilja. 3 som arbetsgivare kommer inte göra dig besviken!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Kungsholmen i Stockholm.
Passar detta in på dig? Sök idag och hjälp oss att växa ännu mer, vi intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Har du några frågor så tveka inte att kontakta: Krister Cederström +46 735 33 77 81 eller Emma Brandt, Personalchef, +46735 33 78 84.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-09-21ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2442369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.